ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

شایعه فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز آینده چقدر صحت دارد؟

شایعه فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز آینده چقدر صحت دارد؟مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از فیلتر شدن تلگرام در کمتر از ۲۰ روز آینده خبر داد.

ذالنور روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصادی مجلس در خصوص فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت که به طور قطع تلگرام کمتر از ۲۰ روز دیگر فیلتر خواهد شد.

او مدعی شد که پیام رسان‌های داخلی پاسخگوی نیاز مردم هستند.

پیش‌تر نیز علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بستن تلگرام و جایگزینی آن با یک «سامانه مشابه ملی» تا پایان فروردین خبر داده بود.

این در حالی‌ست که، مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اعلام کرده که ۱۱ هزار کانال تلگرام موثر و مهم در ایران ۴۶۰ میلیون عضو دارند.

تکذیب خبر فیلتر شدن تلگرام طی ۲۰ روز آینده

از سوی دیگر، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این خبر را تکذیب کرد و آن را تعجب برانگیز دانست.

رحیمی با نوشتن مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با عنوان «حضور دو کمیسیون برای تلگرام» گفت که در جلسه دوساعته‌ای که با حضور اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصاد و همچنین با حضور وزیر ارتباطات و رئیس شورای عالی فضای مجازی امنیت ملی تشکیل شد، هیچ مسؤولی اشاره‌ای به تاریخ مشخصی برای فیلتر کردن تلگرام نکرد.

به گفته رحیمی چنین تاکتیکی بی‌تردید بازی با روان مردم و مردود است. رحیمی در ادامه مطلب خود آورده است که به رغم انتظار قبلی، هیچ سخنی توسط هیچ یک از مقامات حاضر در جلسه در خصوص فیلتر تلگرام مطرح نشد، نه به عنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده و نه به عنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون ایرانی‌ از تلگرام استفاده می‌کنند و بر اساس اعلام مراجع معتبر، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران وجود دارد که ۵۰ هزار نفر از این افراد در تلگرام و اینستاگرام فعالیت دارند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.