ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ارزش نسخه چینی اوبر (UBER) به بیش از 50 میلیارد دلار رسید!

ارزش نسخه چینی اوبر (UBER) به بیش از 50 میلیارد دلار رسید!شرکت چینی دیدی چاکسینگ (Didi Chuxing) رقیب "اوبر / UBER" موفق شد سرمایه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار /368,500,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) دیگر نیز از سرمایه‌گذاران خود دریافت کند. ارزش این استارتاپ اینک به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.ارزش نسخه چینی اوبر (UBER) به بیش از 50 میلیارد دلار رسید!
"دیدی چاکسینگ" یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از ۴۰۰ شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش ۲۰ میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس "اسنپ" در ایران و "اوبر" در آمریکا دارد.

مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ زحمتی تقاضای سواری کرده و با مشخص کردن مبدأ و مقصد خود پس از چند دقیقه سوار تاکسی درخواستی‌شان می‌شوند. رانندگان عضو در این سامانه‌ها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و مبلغ به مراتب کمتری در مقایسه با رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شادی تاکسیرانان آلمان از توقف خدمات مسافرکشی شرکت "اوبر"

دیدی چاکسینگ که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، در نظر دارد سرویس‌ خدمات‌رسانی‌اش را فراتر از مرزهای چین برده و در سطح جهان گسترش دهد. برای این منظور نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی به تازگی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر در این سامانه هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال" و همچنین وبسایت "بلومبرگ" هدف از این سرمایه‌گذاری علاوه بر گسترش خدمات‌رسانی، پیشبرد تحقیقات در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده نیز اعلام شده است.

با این سرمایه‌گذاری ارزش دیدی چاکسینگ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که به این ترتیب باارزش‌ترین استارتاپ در قاره آسیا لقب گرفته است.
ارزش نسخه چینی اوبر (UBER) به بیش از 50 میلیارد دلار رسید!
ارزش اوبر در آخرین گزارش‌ها بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این دو رقیب تا اواسط سال گذشته میلادی با یکدیگر بر سر قبضه بازار چین به شدت رقابت داشتند اما در نهایت اوبر تسلیم شده و کسب و کار خود در چین را در ازای دریافت سهم شراکت ۱۷ درصدی به دیدی چاکسینگ واگذار کرد.

البته مسئولان استارتاپ دیدی چاکسینگ اطلاعاتی در این خصوص ارائه نکرده‌اند که سرمایه ۵ میلیاردی جدید از طرف کدام سرمایه‌گذاران تأمین شده است.

با این همه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشته شرکت سرمایه‌گذاری "سیلور لیک پارتنرز"، کمپانی ژاپنی "سافت بنک" و شرکت خدمات مالی چینی "بنک آو کامیونیکیشنز" از جمله سرمایه‌گذاران بین‌المللی دیدی چاکسینگ هستند.

سال گذشته کمپانی اپل نیز در حرکتی غیرقابل ‌انتظار مبلغ یک میلیارد دلار در استارتاپ دیدی چاکسینگ سرمایه‌گذاری کرد.
منبع : dw.de
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.