ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

وب سایتی که زندگی قلابی و دلفریبی را در اینستاگرام شما می سازد!

وب سایتی که زندگی قلابی و دلفریبی را در اینستاگرام شما می سازد!یک سایت اینترنتی عکس‌های آماده ای برای انتشار در اینستاگرام می‌فروشد؛ عکس‌هایی جذاب و خیره کننده که با آن می‌توانید زندگی قلابی و دلفریبی در صفحه اینستاگرام خودتان بسازید اما این همه حقیقت ماجرا نیست.

وقتی در شبکه‌های اجتماعی می‌گردید با تعداد بیشمار افرادی رو به رو می‌شوید که به نظر می‌رسد زندگی بی عیب و نقصی دارند.

هر روز عکس‌هایی از مسافرت‌های عجیب و غریب، بخشی از بدن‌های ورزیده و جذاب و تصاویر باورنکردنی از خانه‌هایی با دکوراسیون بسیار زیبا منتشر می‌کنند. به طوری که ما با تعجب می‌گوییم چطور همه می‌توانند اینگونه زندگی کنند؟

خیلی ها از دیدن این عکس‌ها افسرده می‌شوند. سال گذشته یک تحقیق انجمن سلطنتی سلامت عمومی نشان داد که شبکه‌های اجتماعی در افزایش آمار افراد مبتلا به اضطراب، نگرانی و افسردگی و بیخوابی نقش دارند.

این تحقیق همچنین این نتیجه تکان دهنده را نشان داد که از هر ده دختر جوان، ۹ نفر آنها تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی با تصویر بدن خود دچار مشکل هستند.

به تازگی یک وب سایت اینترنتی به نام "زندگی قلابی" (Life Faker) مجموعه عکس‌های آمادهای به افراد می‌فروشد تا آنها بتوانند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام این عکس‌ها را به جای زندگی واقعی خود منتشر کنند و خود را در واقع به عنوان شخص دیگری جا بزنند، یک راه حقه بازی دیگر در دنیای شبکه های اجتماعی.وب سایتی که زندگی قلابی و دلفریبی در اینستاگرام شما می سازد!
مجموعه عکس‌هایی که در این سایت برای فروش گذاشته شده است عناوین جذاب و حسادت برانگیزی دارند؛ مثلا: "مسافرت من رو نگاه کن و گریه کن" یا "دوست پسر/دختر سکسی من" و "اندام باورنکردنی من". همه کاری که لازم است انجام دهید کلیک کردن و خریدن مجموعه عکس‌هاست.

اما این سایت یک هدف هوشمندانه دارد. وقتی شما برای خریدن عکس کلیک می‌کنید، اطلاعاتی درباره ارتباط شبکه‌های اجتماعی و مشکلات روانی در اختیار شما قرار می‌دهند.

سایت لایف فیکر "زندگی غیرواقعی" ابتدا این پرسش را مطرح می‌کند: "آیا تا کنون فشار شبکه‌های اجتماعی را احساس کرده‌اید؟ شما تنها نیستید. ۶۲ درصد افراد احساس میکنند که در زندگی شان در معرض مقایسه نابرابری با دیگران است."

جورج بتانی، موسس این سایت به شبکه سه بی‌بی‌سی می‌گوید هدف از این سایت ثابت کردن این موضوع است که شبکه‌های اجتماعی تا چه حد می‌تواند بر سلامت روانی و اعتماد به نفس ما صدمه بزند. ما می‌خواهیم بعضی از عادت‌های ناسالم افراد را در شبکه های اجتماعی برجسته کنیم و نشان دهیم که چقدر بر سلامت روان اثر میگذارد.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از روی ظاهر کار این وبسایت، یعنی فروش عکس برای ساختن زندگی تقلبی آنلاین قضاوت کرده و آن را مورد انتقاد قرار دادند اما بعضی دیگر با خواندن پیام‌ها و هشدارهای این سایت درباره سلامت روانی و راه‌های مقابله با تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی، این سایت را ستودند.
وب سایتی که زندگی قلابی و دلفریبی در اینستاگرام شما می سازد!
انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا در یک گزارش نوشت که برای بسیاری از جوانان دیدن عکس‌هایی از اینکه همسالانشان مدام در حال سفر و خوشگذرانی هستند این احساس را به وجود می‌آورد که آنها تافته جدا بافته از جامعه هستند و دچار حالت مقایسه و سرخوردگی و ناامیدی می‌شوند.

بر اساس همین گزارش: "توقع غیرواقعی که شبکه‌های اجتماعی در جوانان ایجاد می‌کند، باعث کم شدن اعتماد به نفس، عدم خودآگاهی و کمال گرایی آنها شده که میتواند به شکل اختلالات روحی و اظطراب بروز کند.

براساس نتیجه تحقیق انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا، اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی بدترین تاثیر را بر سلامت روانی جوانان دارد.
وب سایتی که زندگی قلابی و دلفریبی در اینستاگرام شما می سازد!
این اولین بار نیست که یک سایت اینترنتی با ظاهری متفاوت و شکل ساختگی و طنز، هدفی مهم و جدی را دنبال میکند.

در سال ۲۰۱۵، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا سعی کردند که از یک وبسایت "پیشگویی آینده" که مانند گوگل بود به نام "بتاگوگل" استفاده کنند.

در این سایت وقتی افراد سعی میکردند سوالی را تایپ کنند، موتور جستجوی اینترنتی به طور خودکار این سوال را "کجا می‌توانم یک مکان امن پیدا کنم؟" و "آیا من به خانواده‌ام خواهم پیوست؟"

این سایت به جای پیشگویی آینده مساله بحران پناهجویان را در زمان اوج مشکلات آنها برجسته می‌کرد.

مشکلات روحی و روانی حاصل از شبکه‌های اجتماعی کارشناسان را به فکر چاره انداخته است.

برگزاری کمپ‌های موقت بدور از هر نوع شبکه اجتماعی و ساخت اپلیکیشین‌هایی که شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند تا مانع گردش بی‌هدف افراد در میان عکس‌های دیگران شوند تا حتی چند قدم بیشتر و اپلیکیشن‌هایی که به افراد برای سرنزدن به شبکه‌های اجتماعی خود جوایزی چون بلیط مجانی سینما می‌دهند.

ارائه مشاوره‌هایی از طریق اینترنت برای کسانی که زندگی آنلاین آنها بر زندگی واقعی آنها تاثیر منفی گذاشته، از دیگر راههای مقابله با مشکلات روانی شبکه‌های اجتماعی است.

به این ترتیب در آینده وقتی احساس کردید زندگی خودتان را با سفرها، خانه و سرگرمی‌های دوستانتان مقایسه می‌کنید، کمی تامل کنید، شاید که همه بی نقصی و کمالی که در عکس‌ها می‌بینید در دنیای واقعی نباشد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.