ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سرورهای تلگرام به ایران انتقال داده می شود؟ / وزارت ارتباطات تایید می کند مدیر تلگرام تکذیب!

سرورهای تلگرام به ایران انتقال داده می شود؟ / وزارت ارتباطات تایید می کند مدیر تلگرام تکذیب!پاول دوروف، مدیر تلگرام، بار دیگر اظهارات وزیر ارتباطات ایران درباره انتقال سرورهای این شبکه را رد کرده اما در عین حال تایید کرده که تلگرام در ایران شبکه توزیع محتوا یا سی‌دی‌ان ( CDN) اجاره کرده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران، امروز اعلام کرده که بعد از مذاکرات "موفق" با مدیر تلگرام "کار بزرگی انجام شده به نحوی که برای کانال‌های پرطرفدار و کانال‌هایی که مراجعه زیادی دارد، تلگرام سرور خود را به ایران آورده است و روی آن سی‌دی‌ان نصب کرده است."

مدیر تلگرام، امروز یکشنبه هشتم مرداد (۳۰ ژوئیه) در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته سرور با سی‌دی‌ان تفاوت دارد اما بعضی از مسئولان و خبرنگاران این دو را به یک معنی به کار می‌برند. سرورهای تلگرام به ایران انتقال داده می شود / وزارت ارتباطات تایید می کند مدیر تلگرام تکذیب!
آقای دوروف توضیح داده که شاید منظور وزیر ارتباطات ایران از انتقال سرور، داشتن سی‌دی‌ان باشد چون تلگرام "هیچگاه" اجازه نخواهد داد سرورهایش به کشوری مانند ایران منتقل شود که سابقه طولانی سانسور دارد.

او تایید کرده که تلگرام در کشورهایی که نمی‌خواهد سرور داشته باشد، از شرکت‌های بین‌المللی، خدمات سی‌دی‌ان اجاره می‌کند اما هیچ اطلاعاتی از کاربران در این شبکه‌ها ذخیره نمی‌شود که قابل دسترسی باشد.
سرورهای تلگرام به ایران انتقال داده می شود / وزارت ارتباطات تایید می کند مدیر تلگرام تکذیب!
به گفته مدیر تلگرام، سی‌دی‌ان یا شبکه‌های توزیع محتوا که در کشورهایی مانند ایران، هند، ترکیه، عراق و آرژانتین وجود دارد، شامل سرور تلگرام نمی‌شود و قابل رمزگشایی نیست.

سی‌دی‌ان چیست؟

شبکه توزیع محتوا یا اصطلاحا سی‌دی‌ان به نوعی به مانند آینه‌ای از بعضی از اطلاعاتی است که روی سرورهای یک سایت یا پیام‌رسان نگهداری می‌شوند. به این معنی که مثلا یک فایل عکس یا ویدیو، علاوه بر سرور اصلی، روی سی‌دی‌ان‌هایی در نقاط مختلف جهان هم ذخیره می‌شود. وقتی کاربران بخواهند این فایل را دانلود کنند، مرورگر یا اپلیکیشن پیام‌رسان می‌تواند به جای سرور اصلی، فایل را از روی سی‌دی‌ان دریافت کند. این کار دو فایده دارد. اول این‌که میزان مصرف پهنای باند سرور و کشور پایین می‌آید و دوم، می‌تواند سرعت دریافت اطلاعات را برای کاربر افزایش دهد.

مقام‌های وزارت ارتباطات ایران تحت فشار قوه قضاییه هستند تا بعضی کانال‌های پرطرفدار تلگرامی را مسدود کنند. در چند روز گذشته اختلاف دو نهاد بر سر این موضوع و جدال لفظی وزیر ارتباطات و معاون دادستان کل ایران بالا گرفته است.

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‎‌های اینترنتی در ایران است که بیش از ۴۰ میلیون نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند. ایران بارها اعلام کرده که از تلگرام خواسته سرورهای خود را منتقل کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.