ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!

اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!یک اپلیکیشن موبایلی ورزش و تندرستی که مسیر دویدن و فعالیت نیروهای نظامی در پایگاه‌های سراسر دنیا را برملا کرده، نگرانی‌های امنیتی زیادی را برانگیخته است.

اپ استراوا ( Strava) که نرم‌افزاری برای ردگیری فعالیت‌های ورزشی است "نقشه گرمایی" از مسیرهایی را منتشر کرده که کاربران این اپ برای دویدن یا دوچرخه‌سواری از آن استفاده می‌کنند. این نقشه‌ها تصاویری از پایگاه‌های نظامی در کشورهایی مثل سوریه و افغانستان را ارائه می‌دهد که سربازان داخل آن در حال تمرین و ورزش و فعالیت هستند.

ارتش آمریکا گفته که در حال بررسی نقشه گرمایی منتشر شده است و مسائلی از این دست را بسیار جدی می‌گیرد.اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!
استراوا چطور کار می‌کند؟

شرکت استراوا مستقر در سان فرانسیسکو اپی را ساخته که از موقعیت‌یاب موبایل ( GPS) برای ردگیری تحرک و فعالیت‌های ورزشی کاربران استفاده می‌کند.

این اپ از اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربر، از جمله داده‌های دستبندها و ساعت‌هایی مثل فیت‌بیت استفاده می‌کند تا به کاربر خود این امکان را بدهد که عملکرد خود را ببیند و با بقیه مقایسه کند. استراوا می‌گوید ۲۷ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد.
اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!
نقشه گرمایی چیست؟

آخرین نسخه نقشه گرمایی استراوا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (بیش از دو ماه پیش) منتشر شده است.

این نقشه در واقع داده‌نمایی است که فعالیت‌های کاربران را در سرتاسر جهان نشان‌ می‌دهد.

استراوا می‌گوید که نسخه تازه با درنظر گرفتن یک میلیارد مورد فعالیت ساخته شده است؛ با استفاده از حدود سه میلیون واحد داده که ۲۷ میلیارد کیلومتر مسیر دویدن، راهپیمایی یا شنا را پوشش می‌دهد.

البته باید در نظر گرفت که این نقشه یک نقشه زنده نیست. داده‌های آن به فعالیت کاربران بین سال ۲۰۱۵ و سپتامبر ۲۰۱۷ مربوط می‌شود.
اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!
پس چرا الان تبدیل به خبر شده؟

یک دانشجوی بیست ساله استرالیایی به نام نیتن ریوزر که در دانشگاه ملی استرالیا امنیت بین‌الملل می‌خواند، باعث شد این نقشه به رسانه‌ها راه پیدا کند.

او می‌گوید زمانی به این نقشه برخوده که در حال خواندن یک وبلاگ نقشه‌نگاری بوده است.

او متوجه این نکته شده که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی شمار زیادی از پرسنل نظامی در حال خدمت، خصوصی نیست و در دسترس همگان است و به همین دلیل درباره خطری که پنهان نبودن مسیرهای دویدن و فعالیت ورزشی این افراد می‌تواند به وجود بیاورد هشدار داد.
اپلیکیشنی که نقشه پایگاه‌های نظامی تمام نقاط جهان را لو می دهد!
نقشه گرمایی چه چیزی را نشان می‌دهد؟

با این که موقیعت جغرافیایی پایگاه‌های نظامی عموما شناخته شده است و تصاویر ماهواره‌ای تصویری نسبتا دقیق از ساختمان آنها می‌دهد، نقشه‌های گرمایی می‌تواند نشان دهد که کدام پایگاه بیشتر مورد استفاده نیروها است و سربازان چه مسیرهایی را طی می‌کنند.

این نقشه‌ها سطح فعالیت و حرکت نیروها را متناسب با سطح روشنی آن روی نقشه، در داخل ساختمان‌ها هم نشان می‌دهد.

همچنین معلوم شده که با اطلاعات مکانی اپلیکیشن استراوا می‌توان به مسیرهای معمول گشت‌های نظامی دسترسی پیدا کرد.

نیتن ریوزر می‌گوید از میزان اطلاعات در دسترس عموم شوکه شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.