ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

اینستاگرام، پست‌های مرتبط با فساد مالی دولت روسیه را سانسور کرد

اینستاگرام، پست‌های مرتبط با فساد مالی دولت روسیه را سانسور کردشبکه اجتماعی اینستاگرام، متعلق به فیسبوک، با درخواست روسیه برای سانسور پست‌های مرتبط با فساد مالی از سوی آلکسی ناوالنی، از رهبران مخالف دولت ولادیمیر پوتین موافقت کرده است. این در حالی است که یوتیوب، متعلق به گوگل، به این درخواست روسیه هنوز تن نداده بود.

آن طور که گزارش شده اینستاگرام تا پایان روز چهارشنبه جلوی دسترسی به چند کلیپ منتشر شده از سوی این چهره برجسته مخالفان دولت در روسیه را گرفته است.

آلکسی ناوالنی در چند سال اخیر با شعار مبارزه با فساد به عرصه سیاسی روسیه وارد شده است. او که یک تحصیل کرده رشته حقوق است بارها دولت ولادیمیر پوتین را به فساد مالی متهم کرده و می‌گوید نظام روسیه به یک حکومت تحت سیطره متمولان و صاحبان قدرت و سرمایه (الیگارشی) بدل شده است.

ویدئوهای بلاک شده آقای ناوالنی هم در راستای همین اتهام‌ها بود. او چند روز پیش ویدئویی از الگ دیریپاسکا، میلیاردر روس منتشر کرد که در قایق تفریحی مجلل خود با سرگئی پیرخودکو، معاون نخست‌وزیر دیدار می‌کند.

حذف این ویدئو ۲۵ دقیقه‌ای مناقشه‌برانگیز که تاکنون بیش از ۵ میلیون بار در یوتیوب دیده شده به بحث‌ها درباره برخورد دو گانه فیسبوک و گوگل با موضوع سانسور در روسیه دامن زده است.

در حالی که یوتیوب در این باره هنوز واکنشی نشان نداده، اینستاگرام (فیسبوک) به درخواست نهاد کنترل‌کننده اینترنت روسیه جواب مثبت داده و دسترسی به این ویدئو را مسدود کرده است.

همزمان یکی از شرکت‌های ارایه کننده اینترنت در روسیه گفته قادر نیست که دسترسی به این ویدئوها در یوتیوب و اینستاگرام را مسدود کند و ممکن است ناچار شود هر دو شبکه را فیلتر کند.

برخی از شرکت‌های ارایه‌کننده اینترنت در روسیه هم به درخواست نهاد سانسور این کشور تن داده‌اند و دسترسی به وبسایت شخصی آلکسی ناوالنی را مسدود کرده‌اند.

درخواست برای حذف و مسدود کردن این ویدئو پس از آن طرح شد که هفته گذشته دادگاهی در روسیه انتشار این ویدئو را نقض حریم خصوصی الگ دیریپاسکا تشخیص داد و دستور به توقف انتشار آن داد.

این میلیاردر روسیه هم شخصا تمام اتهام‌های مرتبط با فساد مالی و زد و بندهای سیاسی را "کذب و بی‌اساس" خوانده است.

آلکسی ناوالنی که تاکنون چند بار به علت ترتیب دادن تجمع‌های اعتراضی بزرگ علیه دولت آقای پوتین بازداشت شده، بنابر حکم دادگاه نمی‌تواند نامزد ریاست‌جمهوری شود و در انتخابات آتی روسیه برابر آقای پوتین بایستد اما می‌گوید با برملا کردن فسادهای دولتی که به گفته او در تار و پود حکومت آقای پوتین ریشه دوانده، سعی می کند مردم کشورش را آگاه کند.

آقای ناوالنی پس از حذف پست‌هایش در اینستاگرام به نشانه اعتراض در توییتر نوشت: "شرمت باد اینستاگرام!"

او مدعی است که این شبکه اجتماعی به درخواست سانسور دولت روسیه تن داده است؛ اقدامی که شبکه‌های اجتماعی و غول‌های اینترنتی در آمریکا معمولا به مقاومت در برابر آن می‌بالند و آن را خلاف مرام‌نامه‌های خود می‌دانند.

بی‌بی‌سی دریافته که زن مدلی که در ارتباط با این اتهام‌های فساد نامش مطرح شده بود توانسته با پیگیری بخش‌هایی از تصاویر که او در آنها حضور دارد را حذف کند اما فیسبوک دسترسی به کل ویدئوها را مسدود کرده است.

هیچ کدام از ویدئوها از حساب شخصی آلکسی ناوالنی منتشر نشده بود.
همه چیز درباره شرکت فیس‌بوک (Facebook) / از تاریخچه تا درآمد
سخنگوی فیسبوک درباره جزئیات این تصمیم چیزی نگفته اما تایید کرده که این شرکت به درخواست نهاد سانسور اینترنت روسیه پاسخ مثبت داده است.

او گفته: "وقتی دولتی مدعی می‌شود محتوایی در اینترنت بر خلاف قوانین آنهاست، معمولا با شرکت مالک آن سرویس تماس می‌گیرد و درخواست رسمی خود برای مسدود کردن به آن محتوا را طرح می‌کند."

"ما آن درخواست را به دقت بررسی می‌کنیم و با قوانین محلی مطابقت می‌دهیم و اگر آن را بجا تشخیص دهیم دسترسی به آن را در آن کشور یا منطقه جغرافیایی مسدود می‌کنیم."

نهاد روسی متقاضی حذف این ویدئو می گوید همچنان منتظر تصمیم یوتیوب برای حذف این ویدئو است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.