ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کانادا زوج افغان را به دلیل قتل سه فرزندشان، اخراج کرد

کانادا زوج افغان را به دلیل قتل سه فرزندشان، اخراج کرداجازه اقامت دائم زوج افغان محکوم به قتل ناموسی چهار زن در کانادا لغو شده است. محمد شفیع و همسرش توبا یحیا، در سال ۲۰۱۲ محکوم به قتل سه دختر نوجوان‌شان و همسر اول شفیع شده بودند.

حامد، پسر این زوج نیز به خاطر نقشش در این پرونده محکوم و زندانی شده بود. این زوج پس از کامل شدن مدت حبس شان، به افغانستان فرستاده خواهند شد.

این دستور که به درخواست نهاد خدمات مرزی کانادا به دلیل "جنایت جدی" صادر شده، قابل برگشت و یا تجدیدپذیر نیست. هر سه عضو خانواده در حال سپری کردن ۲۵ سال زندان هستند.

پرونده قتل ناموسی

دادگاه این سه نفر در سال ۲۰۱۲ حدود سه ماه به طول انجامید و از موضوع‌های داغ در کانادا بود.

بخش عمده‌ای از شواهد دادستان مربوط به مکالمه‌های تلفنی آقای شفیع بود که بعد از مرگ دخترانش هم درباره آنها با عصبانیت حرف می‌زده و آنها را "روسپی" می‌خوانده است.

جسدهای زینب، سحر و گیتی دختران محمد شفیع که ۱۹، ۱۷ و ۱۳ سال داشتند به همراه جسد همسر نخست پدرشان، رونا امیر محمد، در ماه ژوئن ۲۰۰۹ در یک کانال آب پیدا شده بود.

آنها برای دیدن آبشار نیاگارا رفته بودند و در راه بازگشت به مونترال تصمیم می‌گیرند که شب را در نزدیکی شهر کینگستون سر کنند.

دادستان گفت که متهمان، اول قربانیانشان را خفه کرده بودند و بعد آنها را در اتومبیل گذاشته بودند و بعد با اتومبیل دیگری که داشتند از پشت به آن اتومبیل فشار آورده بودند تا اتومبیل قربانیان به درون کانال افتاده بود.

همچنین در دادگاه مطرح شد که پیش از کشته شدن این دختران، بارها آنها تهدید به مرگ شده بودند و اینکه دو تا دختر بزرگتر، بدون اجازه پدرشان دوست پسر داشتند.

در دادگاه گفته شد که دختر بزرگ‌تر خانواده یک بار از دست پدرش به یک پناهگاه مخصوص زنان رفته بود. بعد از آن بوده که تصمیم برای قتل آنها گرفته می‌شود.

در دفاع وکیل محکوم‌شدگان گفت که رانندگی زینب باعث شده که اتومبیل به آب بیافتد.

رونا امیر محمد، همسر اول آقای شفیع، از خواسته دختران همسرش برای زندگی کردن به روش غربی حمایت می‌کرد.

او نازا بود و گفته می‌شود برای همین محمد شفیع همسر دوم می‌گیرد.

این خانواده پیش از اینکه به کانادا مهاجرت کنند، در استرالیا، دوبی و پاکستان هم زندگی می‌کردند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.