ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سفر تاریخی و پر استرس رئیس‌جمهور اندونزی به افغانستان

سفر تاریخی و پر استرس رئیس‌جمهور اندونزی به افغانستانرئیس‌جمهوری اندونزی در حالی به منظور کمک به تامین صلح در افغانستان، وارد پایتخت این کشور شده که رویدادهای خونین امنیتی کابلی‌ها را شوکه کرده است. در حالی که همین چند ساعت پیش پنج مهاجم انتحاری به یک واحد ارتش در غرب کابل حمله کردند، محمدسرور دانش، معاون رئیس‌جمهوری افغانستان به استقبال جوکو جوکووی ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی به فرودگاه رفت.

آقای ویدودو با محمد اشرف‌غنی ، همتای افغانش دیدار کرد و همچنین قرار است با سایر مقام‌های ارشد دولت افغانستان نیز دیدار کند. رئیس‌جمهوری اندونزی در حالی وارد پایتخت افغانستان شده که در ظرف ۱۰ روز اخیر سه حمله مهاجمان انتحاری وابسته به گروه‌های تندرو اسلامی در این شهر، جان حدود ۱۴۰ نفر را گرفته است.

پرامونو آنونگ، دبیر کابینه اندونزی در صفحه توییترش نوشته که پیش از سفر رئیس‌جمهوری این کشور به افغانستان، شمار زیادی به او توصیه کرده بودند که به افغانستان سفر نکند.

دبیر کابینه اندونزی اما گفته است: "رئیس‌جمهوری نمی‌ترسد".

آقای ویدودو در دیدار با آقای خلیلی در جاکارتا، پایتخت اندونزی وعده داد که کشورش از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت خواهد کرد و آماده اجرای نقش در این مورد است.

به دنبال سفر آقای خلیلی به جاکارتا، در نیمه دسامبر سال گذشته محمدسرور دانش، معاون رئیس‌جمهوری افغانستان، هم به اندونزی سفر و بر تعمیق روابط دوجانبه هر دو کشور تاکید کرد.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است و سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان می‌گوید افغانستان می‌تواند از نقش روحانیون اندونزی در جهان اسلامی در راستای تقویت صلح در افغانستان استفاده کند.

آقای مرتضوی افزود که اندونزی به عنوان یک کشور اسلامی پیش از این اظهار علاقه‌مندی کرده که در زمینه‌سازی برای صلح در افغانستان کمک کند.

تقویت روابط دوجانبه و استفاده از تجربه اندونزی در راستای توسعه آموزش و پرورش و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور در جهان اسلام هم از دیگر اهداف این سفر عنوان شده است.

در نزدیک به شصت سال گذشته، این نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری اندونزی به افغانستان است. در سال ۱۹۶۱ احمد سوکارنو، رئیس جمهوری پیشین اندونزی، به افغانستان سفر کرده بود.

سفر به افغانستان بخشی از سفر آسیایی جوکو جوکووی ویدودو است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.