ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سفرنامه‌ جنجالی آلبرت اینشتین منتشر شد / اینشتین از چینی ها متنفر بود؟

سفرنامه‌ جنجالی آلبرت اینشتین منتشر شد / اینشتین از چینی ها متنفر بود؟سفرنامه‌های آلبرت اینشتین، دانشمند بزرگ، که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد او عقاید نژادپرستانه و بیگانه‌ستیزانه داشته است. در حالی که بعدها او به آمریکا مهاجرت کرد و در آن کشور به دفاع از برابری حقوق سیاه‌پوستان پرداخت.

سفرنامه‌ای که منتشر شده مربوط به سفرهای او بین اکتبر ۱۹۲۲ تا مارس ۱۹۲۳ به شرق آسیا و خاورمیانه است.
در این سفرنامه‌ها، اینشتین به صورت منفی رفتارهایی را به گروه عمده‌ای از مردم تعمیم داده است. مثلا درباره چینی‌ها نوشته که مردمی "کودن، کثیف و پرکاری " هستند.
بیوگرافی (زندگینامه) کامل آلبرت اینشتین (Albert Einstein)
اینشتن که اصالتا از یهودیان آلمان بود، در دوره پا گرفتن حکومت نازی‌ها در این کشور، مجبور به زندگی در تبعید شد. او که شنیده بود نازی‌ها خانه‌اش را اشغال کرده‌ و قایقش را از آن خود کرده‌اند، جرات بازگشت به کشور را نداشت و ترجیح داد که پناهنده بماند.
حکومت نازی‌ها در آلمان یهودیان را مسبب بسیاری از مشکلات کشور می‌دانستند.

اینشتین بعدا برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد و در مبارزات سیاه‌پوستان این کشور برای گرفتن حقوق مساوی در آن کشور به آنها کمک کرد. او در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا سخنرانی کرد که نخستین دانشگاهی بود که به سیاهپوستان مدرک دانشگاهی می‌داد. او در سخنرانی سال ۱۹۴۶ خود گفت که نژادپرستی "بیماری سفیدپوستان " است.

این نخستین باری است که سفرنامه‌های اینشتین مستقلا به انگلیسی منتشر می‌شوند. ناشر این کتاب دانشگاه پرینستون است.

در این کتاب یادداشت‌های سفر اینشتین از اسپانیا به خاورمیانه و از طریق سری‌لانکا به چین و ژاپن منتشر شده است.

او در ورودش به «پورت سعید» درباره مصریانی که برای فروش کالا به کشتی‌اشان آمده بودند، این طور اظهار نظر کرده "شرقی‌ها از هر رنگی… انگار که از جهنم فوران کرده باشند ".

در جایی دیگر او مشاهدات خود از مردم شهر کلمبو در سیلان (سری‌لانکای کنونی) را این طور بیان کرده است: "در کثافت عظیمی با بوی گندی که از زمین بالا می‌زند، زندگی می‌کنند. کم کارند و احتیاجات کمی هم دارند. "

اما بدترین بخش اظهار نظرهای او برای چینی‌هاست. در گزارشی که روزنامه گاردین از این مجموعه منتشر کرده، حرف‌های فیزیک‌دان برجسته درباره چینی‌ها این طور ثبت شده است که بچه‌هایشان "دلمرده و کودن هستند " و "حیف است که چینی‌ها جایگزین بقیه نژادها شوند. "

در جایی دیگر نوشته که چینی‌ها شبیه «رمه» هستند و بیشتر به "آدم‌آهنی شباهت دارند تا آدمیزاد ". او نوشته که "تفاوت چندانی " بین زنان و مردان چینی نیست و به کنایه زنان چینی را دارای "جذابیت‌های کشنده " خوانده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.