ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

همه چیز درباره شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airline)

همه چیز درباره شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airline)

هواپیمایی امارات، (به انگلیسی: Emirates Airlines) شرکت هواپیمایی اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دبی قرار دارد. این شرکت متعلّق به امارات متحده عربی است و پروازهای منظم روزانه‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی دبی، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.

هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است به نقل از سایت معتبر فلایت رادار۲۴ این شرکت در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هواپیمای فعال و تعداد زیادی نیز در دست سفارش دارد. طبق آخرین برآورد بیش از ۱۸ هزار خدمه پرواز را به خدمت گرفته است و در هفته بیش از ۳٫۴۰۰ پرواز به ۱۳۳ شهر واقع در ۷۴ کشور جهان، انجام می‌دهد، هواپیمایی امارات در سال ۲۰۱۲ از نظر شمار انتقال مسافر بین‌المللی، در رتبه چهارم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد،شرکت هوایی امارات را با چهار پله صعود به عنوان بهترین خط هوایی سال انتخاب کرد.
تأسیس ۱۹۸۵

آغاز فعالیت ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵
قطب فرودگاه بین‌المللی دبی

شمار ناوگان ۲۲۲
مقصدها ۱۳۴

شرکت مادر گروه امارات
دفتر مرکزی القرهود، دوبی، امارات متحده عربی

افراد کلیدی : احمد بن سعید آل مکتوم (رییس هیئت مدیره)، تیم کلارک (مدیر عامل اجرایی)

وب‌گاه www.emirates.com
Emirates Airlines
تاریخچه

هواپیمایی امارات در ماه می سال ۱۹۸۵ توسط حکومت دبی تأسیس شد و فعالیت‌هایش را از روز ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۸۵ با پروازهایی به بمبئی و دهلی آغاز کرد. در اکتبر همان سال پرواز دبی-کراچی نیز راه‌اندازی شد. اولین هواپیماهای آن را یک فروند ایرباس ای۳۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷-۳۰۰ که از هواپیمایی پاکستان اجاره کرده بود تشکیل می‌دادند. سپس دو فروند بوئینگ ۷۲۷-۲۰۰ ادونسد دست دوم به ناوگان آن پیوستند. این ۴ فروند تا ورود نخستین هواپیماهای نو به ناوگان امارات تنها هواپیماهای آن را تشکیل می‌دادند.

اولین پرواز اروپایی امارات در ژوئیهٔ ۱۹۸۷ به مقصد فرودگاه گت‌ویک لندن انجام گرفت. پروازهای شرکت به مقصد خاور دور در ژوئن ۱۹۹۰ با پرواز به سنگاپور آغاز گشت. در سال ۱۹۹۸ امارات ۴۰٪ سهام شرکت هواپیمایی ایر لانکا را خریداری نمود و مدیریت این شرکت سریلانکایی را برعهده گرفت. در پی این قرارداد نام شرکت مذکور به هواپیمایی سریلانکا تغییر یافت. در حال حاضر امارات تنها شرکت هواپیمایی در جهان به شمار می‌رود که قادر است مسافرین خود را تنها با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک برساند. امارات اسکای کارگو نام شرکت هوایی باری امارات است.

هواپیمایی امارات در سال مالی ۲۰۰۴-۲۰۰۵ سودی معادل ۳۶۸ میلیون درهم رابه حکومت دوبی پرداخت کرد، این در حالی است که این رقم در سال پیش از آن ۳۲۹ میلیون درهم بود. در مجموع از سال ۱۹۹۹ امارات مبلغی معادل ۱/۱ میلیارد درهم را به عنوان سود سهام به حکومت دوبی پرداخت کرده‌است (لازم به ذکر است تا پیش از این تاریخ سودی از این شرکت دریافت نمی‌شد). با وجود اینکه حکومت دوبی تنها سهام دار این شرکت به شمار می‌رود تا کنون هیچ یارانه‌ای به آن پرداخت نکرده است؛ البته به جز تامین سرمایه اولیه هواپیمایی که مبلغی در حدود ۱۰ میلیون دلار بود و همچنین حدود ۸۰ میلیون دلار که در زمان آغاز به کار شرکت در آن سرمایه‌گذاری شد. درواقع می‌توان گفت مقامات سیاسی دوبی تا آنجا که بتوانند هیچ دخالتی در اداره امارات انجام نمی‌دهند. در حال حاضر امارات توسط یک گروه خارجی به سرپرستی مدیری بریتانیایی به نام موریس فلاناگان ۷۷ ساله اداره می‌شود. تمام مدیران این شرکت دارای سوابق طولانی مدیریتی در شرکتهای بزرگ صنعتی جهان هستند. هواپیمایی امارات در تمام سال‌های فعالیتش، به جز سال دوم آن همواره شرکتی سودآور بوده‌است.

هواپیمایی امارات در سال مالی ۲۰۰۵، با کسب حدود ۶/۲ میلیارد درهم (معادل ۷۰۸ میلیون دلار) سود خالص رکورد جدیدی در تاریخ فعالیت‌های خود برجای گذاشت. (کل درآمد شرکت در این سال ۱/۱۹ میلیارد درهم بود.) این در حالی است که در سال مذکور اکثر شرکت‌های هواپیمایی جهان با بحران‌های شدید مالی دست به گریبان بودند. (به سبب افزایش بهای سوخت هواپیما در پی روند رو به رشد قیمت جهانی نفت و تبعات حادثه سونامی در جنوب و جنوب شرق آسیا که بر صنعت گردشگری جهان تأثیر منفی فراوانی گذاشت.) در این سال هواپیمایی امارات میزبان بیش از ۵۲/۱۲ میلیون مسافر بود که این آمار نسبت به سال ۲۰۰۴، ۱/۲ میلیون نفر افزایش نشان می‌دهد. این شرکت ۱۶۱۱۹ نفر را در استخدام خود دارد.
Emirates Airlines
روش مدیریتی

موفقیت‌های اخیر شرکت امارات، که آن را به کلی از رقبای منطقه ایش متمایز کرده است، بر چند اصل زیر استوار است:

این شرکت برخلاف سایر هواپیمایی‌های حامل پرچم ساختار سازمانی بسیار ساده‌ای دارد. این موضوع سبب شده هیچ هزینه اضافه‌ای بر آن تحمیل نشود.
صرفه جویی در این شرکت حرف اول را می‌زند، به گونه‌ای که کارشناسان امارات را از نظر کاهش هزینه‌های غیرضروری پس از شرکت رایان‌ایر در جایگاه دوم می‌دانند.
هواپیمایی امارات تاکنون عضویت در تمام کارتلهای بزرگ هوایی را رد کرده است. این شرکت مزایای این کارتل‌ها نظیر افزایش مشتریان را با توجه به هزینه زیاد عضویت در آن‌ها نادیده گرفته است.
از آنجا که تمام ناوگان هواپیمایی امارات را هواپیمای پهن‌پیکر تشکیل می‌دهند، هزینهٔ سفر با آن نسبت با شرکت‌هایی که از ترکیبی از هواپیماهای باریک‌پیکر و پهن‌پیکر استفاده می‌کنند کمتر است. چرا که آن را قادر ساخته در تمام پروازهای خود مقداری بار اضافی نیز حمل کند که این موضوع درآمد و سود کلیش را افزایش داده است.
قرار گرفتن پایگاه هواپیمایی امارات در دبی یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایش به شمار می‌رود، از جمله اینکه می‌تواند از موقعیت خاص جغرافیایی این شهر برای حمل بار و مسافر به خاور دور، آفریقا، شبه قاره هند و اروپا استفاده کند. همچنین با توجه به عدم وجود محدودیت برای پروازهای شبانه از فرودگاه بین‌المللی دبی این شرکت می‌تواند از حداکثر توان ناوگان خود استفاده کند.
تمام ناوگان هواپیمایی امارات را هواپیماهای نو تشکیل می‌دهند، این موضوع مصرف سوخت شرکت را کاهش داده است.

جوان بودن این شرکت سبب شده با هیچ یک از مشکلات معمول شرکت‌های بزرگ هواپیمایی همچون دیوان‌سالاری، هزینه‌های زائد و اعتصاب‌های کارمندان مواجه نباشد.

جایگاه در صنعت هواپیماسازی

هواپیمایی امارات از کاهش شدید قیمت هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در نخستین سال‌های پس از حادثهٔ ۱۱ سپتامبر بیشترین بهره‌برداری ممکن را نمود و در همان زمان قرارداد خرید بیش از ۱۵۰ فروند هواپیمای پهن‌پیکر را با این دو شرکت به امضا رساند. این موضوع سبب شده که همگان امارات را یکی از غول‌های آیندهٔ صنعت هوایی جهان به شمار آورند. این شرکت ظرف کمتر از دو دهه از یک شرکت بسیار کوچک محلی در دههٔ ۱۹۸۰، به یک شرکت هوایی منطقه‌ای در دههٔ ۱۹۹۰ و در سال‌های آغازین سدهٔ ۲۱ به رقیبی جدی برای بیشتر شرکت‌های هوایی جهان تبدیل شد. امروزه عدهٔ زیادی عقیده دارند که امارات در مسیر تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بهره‌بردار هواپیماهای پهن‌پیکر در جهان قرار دارد. با تحویل هواپیماهای سفارش‌داده‌شدهٔ این شرکت و خریدهای جدیدی که در دست اقدام دارد، این موضوع به‌هیچ‌وجه دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

مناقشه

امروزه غول‌های هوایی اروپا و استرالیا یعنی ایر فرانس-کی‌ال‌ام، لوفت‌هانزا، بریتیش ایرویز و کانتاس، امارات را تهدیدی جدی برای آینده خود به شمار می‌آورند. چرا که از تصمیم امارات برای تبدیل شدن به یک شرکت مادر هوایی به خوبی آگاهند. در صورتی که امارات روند رو به رشد خود را در سال‌های آینده نیز ادامه دهد به زودی فرودگاه بین‌المللی دبی جایگاه فرودگاه‌های اروپایی بزرگی نظیر هیث‌رو لندن، فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت و شارل دوگل پاریس را در ترانزیت مسافران بین آسیا و آمریکای شمالی و همچنین استرالیا خواهد گرفت. شرکت‌های هوایی بزرگ جهان به خوبی می‌دانند، به دلیل هزینه‌های بالایی که با آن‌ها دست به گریبان اند به هیچ وجه قدرت رقابت با این شرکت هواپیمایی را نخواهند داشت. تعدادی از این شرکت‌ها نظیر ایرفرانس و کانتاس با ابراز نگرانی از تأثیر زیان بار رشد روزافزون ظاهری امارات بر خود، آن را به دریافت یارانههای پنهانی از حکومت دوبی متهم کرده و روابط آن با متصدیان فرودگاه بین‌المللی دبی و مسئولان هوانوردی امارات عربی متحده را مشکوک ارزیابی می‌کنند. آن‌ها همچنین امارات را به سوء استفاده از موقعیت حکومتی سهامدارانش متهم نموده‌اند. این شرکت‌ها معتقدند سهامداران صاحب نفوذ امارات بر عملکرد حقیقی شرکت سرپوش گذاشته و وام‌های دولتی آن را پنهان می‌کنند.

پروازها :

آفریقا : قاهره، طرابلس، تونس، کازابلانکا، نایروبی، آلدورت (بار)، آنتبی، آدیس آبابا، لیلونگوه (بار)، موریس، سیشل، سلام بنیادی دار، ژوهانسبورگ، دوربان، کیپ تاون، لاگوس، آکرا، خارطوم، داکار، ابیجان، لوآندا

قاره آمریکا : نیویورک، تولدو (بار)، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، هیوستون، تورنتو، کمپنیس (بار)، سائو پائولو

آسیا : توکیو، اوزاکا، سئول، شانگهای، پکن، گوانگژو، هنگ کنگ، تایپه (بار)، مانیل، جاکارتا، سنگاپور، کوالالامپور، بانکوک، داکا، کولومبو، مالدیو، چنای، کوچین، دهلی، بمبئی، ترواننتپورم، کوجهیکوده، کلکته، احمدآباد، حیدرآباد، بنگلور، کراچی، لاهور، اسلام‌آباد، پیشاور، تهران، مشهد، کابل (بار)، بصره [فوریه ۲ آغاز می‌شود]، بغداد [برنامه ریزی]، کویت، بحرین، دوحه، دمام، ریاض، مدینه، جده، دبی، صنعا، مسقط ،عمان، دمشق، بیروت

اروپا : ساراگوسا (بار)، مادرید، پاریس، نیس، هامبورگ، دوسلدورف، فرانکفورت، مونیخ، پراگ، آمستردام، گوتنبرگ (بار)، استانبول، میلان، ونیز، رم، آتن، مالت، مسکو، لندن، نیوکاسل، بیرمنگام، گلاسکو، منچستر، زوریخ، وین

اقیانوسیه : پرت، بریزبن، سیدنی، ملبورن، اوکلند، کرایست چرچ
Emirates Airlines
فهرست انواع هواپیماها

ناوگان مسافری : ایرباس ای 300-600R ، ایرباس ای 300-B4 ، ایرباس ای310F ، ایرباس ای۳۱۰-۳۰۰ ، ایرباس ای ۳۱۹-۱۰۰ ، ایرباس ای۳۳۰-۲۰۰ ، ایرباس ای۳۴۰-۳۰۰ ، ایرباس ای۳۵۰-۹۰۰ ، ایرباس ای۳۵۰-۱۰۰۰ ، ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ ، بوئینگ 727-200adv ، بوئینگ ۷۳۷-۳۰۰ ، بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ، بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ای آر ، بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ال آر ، بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ، بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ای آر

ناوگان باری : ایرباس ای۳۱۰-۳۰۰ اف، بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ اف، بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ اف، بوئینگ ۷۷۷ اف ، بوئینگ ۷۴۷-۸ اف

سفارش‌های جدید

شرکت امارات ۹۰ فروند از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان یعنی ایرباس ای۳۸۰ را به شرکت ایرباس سفارش داده است و پس از سنگاپور ایرلاینز و کانتاس سومین شرکت هواپیمایی جهان بود، که این هواپیمای غول‌پیکر را دریافت کرد. این شرکت تا سال ۲۰۱۰ شمار ۱۰ فروند از سفارش‌های ایرباس ای۳۸۰ خود را دریافت کرده است.

این شرکت همچنین قصد دارد دو فروند ایرباس ای۳۸۰ مسافری دیگر را نیز از شرکت اینترنشنال لیز فاینانس اجاره کند. دو فروند ایرباس ای۳۸۰ نیز که قرار بود به ناوگان امارات اسکای کارگو بپیوندند، در اردیبهشت ۱۳۸۵ به گونه مسافری تغییر کردند. در ابتدا بنا بود نخستین ایرباس ای۳۸۰ در مهر ۱۳۸۵ به ناوگان امارات بپیوندد، اما با مشکلات به وجود آمده در پروژه ای۳۸۰، واگذاری آن‌ها در انتهای سال ۲۰۰۷ میلادی انجام گردید.

در روز ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۵، فهرست هواپیماهای سفارش داده شده هواپیمایی امارات به ۱۰۵ فروند رسید. شامل ۴۵ فروند ایرباس ای۳۸۰، ۱۸ فروند ایرباس ای۳۴۰-۶۰۰ اچ جی دبلیو، ۲۴ فروند بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ای آر، ۱۰ فروند بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ال آر و ۸ فروند بوئینگ ۷۷۷ فریتر.
هواپیمایی امارات در حال بررسی خرید هواپیماهای ایرباس ای۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ است. شرکت بوئینگ در حال حاضر مشغول طراحی گونه جدیدی از بوئینگ ۷۸۷ با نام ۷۸۷-۱۰ است، که تنها در راستای تطبیق با نیازهای هواپیمایی امارات ساخته خواهد شد. این موضوع پس از آن اتفاق افتاد، که هواپیمایی امارات، بوئینگ‌های ۷۸۷ فعلی یعنی سری ۸ و ۹ را به دلیل ظرفیت کم، نامناسب اعلام کرد و به جای آنها ایرباس ای۳۵۰ سفارش داد. ۷۸۷های مخصوص هواپیمایی امارات، توان حمل ۲۹۰ مسافر را در چیدمان در سه کلاس خواهند داشت. هنوز مشخص نیست امارات چه تعداد ۷۸۷ خریداری خواهد کرد، ولی به نظر می‌رسد خرید دست کم ۱۰۰ فروند از آن در دستور کار باشد.
هواپیمایی امارات خرید یک دوجین ایرباس ای۳۴۰-۶۰۰ را که پیش از این به ایرباس سفارش داده بود، برای مدتی طولانی به تاخیر انداخت، تا شرکت سازنده فرصت ارتقای آن را پیدا کند. هواپیمایی امارات ۱۲ فروند از این نوع هواپیما را سفارش داده و در حال بررسی ۶ سفارش دیگر بود.
در ماه مه ۲۰۰۶ هواپیمایی امارات سفارش ۲ فروند ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ اف باری خود را، به دو فروند ایرباس ای۳۸۰ مسافری تغییر داد و اعلام کرد به جای آن قصد خرید ۱۰ فروند بوئینگ ۷۴۷-۸ اف را دارد. هواپیمایی امارات علت این موضوع را ویژگی‌های نامناسب هواپیمای ایرباس اعلام کرد. پس از این تغییر در تصمیم هواپیمایی امارات ایرباس، بوئینگ را به دادن اطلاعات نادرست درباره هواپیمای ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ به شرکت‌های هواپیمایی، متهم کرد. اما واقعیت این است که هواپیمایی امارات، ۷۴۷-۸ را به دلیل قابلیت منحصربه‌فردش در بارگیری از دماغه خود، انتخاب کرد، ویژگی که محصول جدید ایرباس فاقد آن است. این هواپیماهای باری به ناوگان امارات اسکای کارگو خواهند پیوست. علاوه بر این هواپیمایی امارات اعلام کرده در حال بررسی خرید بوئینگ ۷۴۷-۸ آی است. این هواپیما نسبت به گونه عادی بوئینگ ۷۴۷-۸ طول بیشتری دارد و به همین دلیل گنجایش آن بیشتر به ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ نزدیک است. (این هواپیما ظرفیت حمل ۴۷۰ نفر را در چیدمان در سه کلاس دارد.)

اسپانسرینگ

هواپیمایی امارات حامی اصلی مسابقات جام جهانی سوارکاری اسب‌های اصیل دوبی است.
هواپیمایی امارات حامی مالی اصلی مسابقات سوارکاری ملبورن استرالیاست.
هواپیمایی امارات جزء حامیان مالی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۰۳ بود.
باز آلدرین فضانورد مشهور آمریکایی و مادلین آلبرلیت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مسافران اختصاصی نخستین پرواز هواپیمایی امارات از دبی به نیویورک بودند.
امارات هواپیمایی رسمی بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان بود.
هواپیمایی امارات در کنار شرکت‌های کاتای پسیفیک، سنگاپور ایرلاینز و ویرجین آتلانتیک جزء معدود هواپیمایی‌های دنیا است که تمام صندلی‌هایش به تلویزیون اختصاصی مجهزاند.
هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال کالینگوود است.
هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال آرسنال در لیگ برتر انگلستان است و نامش از سال ۲۰۱۴ بر ورزشگاه جدید این باشگاه است.
پیش از این هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال چلسی بود.
شرکت امارات پیش از آغاز مسابقات فرمول۱ سال ۲۰۰۶ از امضای قراردادی با تیم مک لارن مرسدس برای حمایت مالی از آن خبر داد.
هواپیمایی امارات حامی مالی تیم هامبورگر اس وی در مسابقات بوندس لیگا آلمان است.
هواپیمایی امارات حامی مالی کمیته داوران فوتبال انگلستان است.
هواپیمایی امارات حامی مالی تیم کریکت امپایر انگلستان است.
امارات اولین شرکتی است که در آن واحد حمایت مالی هر دو تیم را در یک بازی در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا ۲۰۰۶ به عهده دارد. (در مسابقه دو تیم آرسنال و هامبورگر اس وی) از آنجاکه طبق مقررات یوفا چنین چیزی ممکن نیست، در مسابقه رو در روی این دو تیم بر پیراهن تیم میزبان عبارت دبی و بر پیراهن تیم مهمان تبلیغ اصلی امارات قرار خواهد گرفت.
هواپیمایی امارات حامی اصلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن است.
امارات حامی اصلی باشگاه فوتبال آ. س میلان است.
از اغاز فصل ۲۰۱۳ اسپانیا طی قرارداد ۱۷۰ میلیون یورویی به مدت ۵ فصل حامی باشگاه رئال مادرید است.
Emirates Airlines
حوادث

در روز ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۴ یک فروند ایرباس ای۳۴۰-۳۱۳ ایکس امارات در فرودگاه ژوهانسبورگ از باند خارج شد. این هواپیما در شرایطی که در حال برخاستن بود، در آستانه باند پرواز، از مسیر خود خارج شد و ضمن برخورد با چراغ‌های فرودگاه، به بخش‌هایی از باند نیز آسیب رساند. این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.

در روز ۲۸ مه سال ۲۰۰۶ یک فروند ایرباس ای ۳۳۰-۲۴۳ امارات که از دبی راهی وین (پرواز ۱۲۷) شده بود، لحظاتی پس از برخاستن در فرودگاه بین‌المللی دبی فرود اضطراری نمود. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

در تاریخ چهارشنبه ۴ آگوست ۲۰۱۶ در سانحه ای یک فروند بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی امارات که با ۲۸۲ مسافر و ۱۸ خدمه ی پروازی از تریواندروم در جنوب هند به سمت دوبی پرواز می کرد،در فرودگاه مقصد فرود اضطراری میکند و برخی مسافران آسیب جزیی می بینند.با این حال تمامی هواپیما در آتش می سوزد و یک آتش نشان نیز جان خود را از دست می دهد.علت دقیق این سانحه هنوز مشخص نیست اماکنترلر ترافیک هوایی دوبی عنوان کرده است که به نظر می رسد چرخ سمت راست هواپیما به طور کامل باز نشده است.۲۶ ژوئیه همین سال نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ همین شرکت که به مقصد مالدیو در حال پرواز بود به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شهر بمبئی هند شد.
Emirates Airlines
Emirates (Arabic: طَيَران الإمارات‎ DMG: Ṭayarān Al-Imārāt) is an airline based in Dubai, United Arab Emirates. The airline is a subsidiary of The Emirates Group, which is wholly owned by the government of Dubai"s Investment Corporation of Dubai. It is the largest airline in the Middle East, operating over 3,600 flights per week from its hub at Dubai International Airport, to more than 140 cities in 81 countries across six continents. Cargo activities are undertaken by Emirates SkyCargo.

Emirates is the world"s fourth largest airline by scheduled revenue passenger-kilometers flown, the fourth-largest in terms of international passengers carried, and the second-largest in terms of freight tonne kilometers flown. Emirates had the longest non-stop commercial flight from Dubai to Auckland until it was surpassed by Qatar Airways flying from Doha to Auckland.

During the mid-1980s, Gulf Air began to cut back its services to Dubai. As a result, Emirates was conceived in March 1985 with backing from Dubai"s royal family, with Pakistan International Airlines providing two of the airline"s first aircraft on wet-lease. With $10 million in start-up capital it was required to operate independently of government subsidy. Pakistan International Airlines provided training facilities to Emirates" cabin crew in its academy. The airline was headed by Ahmed bin Saeed Al Maktoum, the airline"s present chairman. In the years following its founding, the airline expanded both its fleet and its destinations. In October 2008, Emirates moved all operations at Dubai International Airport to Terminal 3.

Emirates operates a mixed fleet of Airbus and Boeing wide-body aircraft and is one of the few airlines to operate an all-wide-body aircraft fleet. As of November 2017, Emirates is the largest Airbus A380 operator with 100 planes in service and a further 42 in orders. Since their introduction, the Airbus A380 has become an integral part of Emirates fleet, especially on long-haul high-traffic routes. Emirates is also the world"s largest Boeing 777 operator with over 130 planes in service.
لیست ارزانترین لندکروز در دبی (قیمت تویوتا لندکروز جدید به تومان)
قیمت آیفون 13 در دبی چقدر است؟
قیمت خانه در کالیفرنیا چقدر است؟ (قیمت ارزانترین خانه های ویلایی به تومان)
قیمت اطلس در بازار (سود ۱۲۵ میلیونی اطلس در بازار آزاد)
ارزانترین تلویزیون 65 اینچ سال جدید (قیمت سال 1403)
لیست بهترین خودروهای آلمانی در سال 2024 (قیمت به تومان)
پرفروش ترین گوشی سال (ایرانی‌ها چه گوشی‌هایی خریدند؟)
پرفروش ترین تلویزیون 55 اینچ ایرانی (لیست 10 مدل پرفروش سال)
ارزانترین سامسونگ واچ بازار (لیست سال جدید منتشر شد)
قیمت هیوندای سفارش عمان چقدر است؟ (قیمت محصولات هیوندای)
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت

ثبت نظر شما