ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی کامل شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور (SsangYong Motor) کره جنوبی

معرفی کامل شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور (SsangYong Motor) کره جنوبی

سانگ‌یانگ، (به کره‌ای: 쌍용자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ کره‌ای به‌شمار می‌آید.

شرکت سانگ‌یونگ در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد، در ۱۹۸۶ توسط گروه سانگ‌یونگ خریداری شد. این گروه در سال ۱۹۹۷ سانگ‌یونگ را به دوو موتورز واگذار نمود. این شرکت در نهایت در سال ۲۰۱۰ به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار، توسط شرکت ماهیندرا خریداری شد و هم‌اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این شرکت هندی فعالیت می‌کند. سانگ یونگ در زبان کره‌ای به معنی دو اژدها می‌باشد، که تلفظ اصلی آن سنگ یون است.
سانگ‌یانگ
دفتر مرکزی : سئول، کره جنوبي (Seoul, South Korea)
درآمد ۲٫۸۷ ₩ تریلیون وون (۲۰۱۲)
سود خالص ۹۸٫۱۲ ₩ میلیارد وون (۲۰۱۲)
مجموع دارایی ۱٫۸۵ ₩ تریلیون وون (۲۰۱۲)
مالک گروه ماهیندرا
کارکنان ۴٫۳۶۵ نفر (۲۰۱۲)
وب‌گاه www.smotor.com
سانگ‌یانگ
ریشه‌های تأسیس شرکت سانگ‌یانگ به سال ۱۹۶۳ بازمی‌گردد، که شرکت ها دانگ-هاون (تأسیس ۱۹۵۴) و شرکت دانگ بنگ (تأسیس ۱۹۶۲) با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید تحت نام ها دانگ-هاون تأسیس گردید.

در سال ۱۹۶۴، شرکت خودروسازی هادانگ هاون مونتاژ خودروهای جیپ، همچنین تولید انواع اتوبوس و کامیون را برای نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. این شرکت از سال ۱۹۷۶ انواع خودروهای ویژه را نیز به خط تولید کارخانجات خود اضافه کرد. در ۱۹۷۷، نام شرکت به دانگ-ای موتور تغییر یافت و در سال ۱۹۸۶ این شرکت توسط گروه تجاری سانگ‌یانگ خریداری شد، که در پی آن به سانگ‌یانگ تغییر نام پیدا کرد.

در ۱۹۹۱ شرکت سانگ‌یانگ مشارکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز نمود. در سال ۱۹۹۷ شرکت دوو موتورز این شرکت را از گروه سانگ‌یانگ خریداری کرد. در فوریه ۲۰۱۰ شرکت دوو موتورز ۷۰٪ درصد از سهام سانگ یانگ را به شرکت هندی ماهیندرا واگذار نمود.
محصولات :

سانگ یانگ تیوولی
سنگ‌یانگ کوراندو
سنگ‌یانگ اکتیون
سنگ‌یانگ رکستون
سنگ‌یانگ کایرون
سنگ‌یانگ رکستون
سنگ‌یانگ موسو
سنگ‌یانگ کوراندو
سنگ‌یانگ تروپر

وانت

سنگ‌یانگ اکتیون اسپورت
سنگ‌یانگ موسو اسپورت

ون (خودرو)

سنگ یانگ رودیوس
سنگ‌یانگ ایستانا
خودروی لوکس
سنگ‌یانگ چیرمن دبلیو
سنگ‌یانگ چیرمن
سنگ‌یانگ کالیستا
کامیون و اتوبوس
سنگ‌یانگ دی‌ای تراک
سنگ‌یانگ اس‌وای تراک
سنگ‌یانگ ترنس استار
سانگ‌یانگ
SsangYong Motor Company (Korean: 쌍용자동차, IPA: [s͈aŋjoŋ dʑadoŋtɕʰa]) (meaning Double Dragons Motor Vehicles) is the fourth largest South Korean-based automobile manufacturer. It is a subsidiary of Indian multinational Mahindra & Mahindra.

A 70% share of SsangYong was acquired by Mahindra & Mahindra Limited in February 2011, after being named the preferred bidder in 2010 to acquire the bankruptcy-protected company. Mahindra"s acquisition was approved by South Korea"s Free Trade Commission.

SsangYong originally started out as two separate companies; Ha Dong-hwan Motor Workshop (established in 1954) and Dongbang Motor Co (established in 1962). In mid-1963, the two companies merged into Ha Dong-hwan Motor Co.

In 1964, Hadonghwan Motor Company started building jeeps for the US Army as well as trucks and buses. Beginning in 1976, Hadonghwan produced a variety of special purpose vehicles. After changing its name to Dong-A Motor in 1977 and taking control of Keohwa Motors in 1984, it was taken over by SsangYong Business Group in 1986 and changed its name to SsangYong Motor. In 1987, it acquired United Kingdom-based specialty car maker Panther Westwinds.

In 1991, SsangYong started a technology partnership with Daimler-Benz. The deal was for SsangYong to develop an SUV with Mercedes-Benz technology. This was supposedly to allow SsangYong to gain footholds in new markets without having to build their own infrastructure (utilizing existing Mercedes-Benz networks) while giving Mercedes a competitor in the then-booming SUV market. This resulted in the Musso, which was sold first by Mercedes-Benz and later by SsangYong.

SsangYong further benefited from this alliance, long after Daimler-Benz stopped selling the Musso, producing a badge engineered version of the Mercedes-Benz MB100, the Istana and using Daimler designs in many other models, including the second-generation Korando (engine and transmission), the Rexton (transmission), the Chairman H (chassis and transmission) and the Kyron (transmission).

In 1997, Daewoo Motors, now Tata Daewoo, bought a controlling stake from the SsangYong Group, only to sell it off again in 2000, because the conglomerate ran into deep financial troubles. In late 2004, the Chinese automobile manufacturer SAIC took a 51% stake of SsangYong Motor Company.

In January 2009, after recording a $75.42 million loss, the company was put into receivership. This may have been due to the global economic crisis and shrinking demand. On August 14, 2009, worker strikes finished at the SsangYong factory and production commenced again after 77 days of disruption. Company employees and analysts have also blamed SAIC for stealing technology related to hybrid vehicles from the company and failing to live up to its promise of continued investment. SAIC denied allegations of technology theft by the company"s employees. However, SAIC was charged by the South Korean prosecutor"s office for violating company regulations and the South Korean law when it ordered and carried out the transfer of SsangYong"s proprietary technology developed with South Korean government funding over to SAIC researchers.

In 2010, Daewoo Motor Sales was dropped by General Motors. The long-time dealership partner then signed a deal with the SsangYong Motor Company to supply new vehicles to sell (specifically the Rodius, Chairman W and Chairman H), in return for the injection of ₩20,000,000,000 ($17.6 million) into the car maker still recovering from bankruptcy. The deal is non-exclusive, meaning SsangYong will also sell vehicles through private dealers.

In April 2010, the company released a statement citing interest of three to four local and foreign companies in acquiring SsangYong Motor Company, resulting in shares rising by 15%. The companies were later revealed to be Mahindra & Mahindra and the Ruia Group of India and SM Aluminum, Seoul Investments and French-owned Renault Samsung Motors of South Korea. In August 2010, Mahindra & Mahindra Limited was chosen as the preferred bidder for SsangYong. The acquisition was completed in February 2011 and cost Mahindra 522.5 billion Won.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
ارزانترین ماشین دبی به تومان چقدر است؟ (لیست قیمت 2024)
لیست آپارتمان‌های ۵ میلیارد تومانی در تهران (جدول بهار 2024)
قیمت خانه در عمان چقدر است؟ (قیمت ویلا در عمان به تومان)
مالیات خودرو وارداتی در ۱۴۰۳ (لیست خودروهای شامل مالیات)
قیمت محصولات فورد 2024 به تومان (قیمت شاسی بلند آمریکایی Ford)
پرفروش ترین گوشی‌های سال 1403 (لیست 10 گوشی پرفروش امسال)
قیمت تارا و دنا پلاس چقدر افزایش یافت؟
قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار (قیمت SLX به 520 میلیون رسید)
قیمت یک شب اجاره ویلا در مازندران و گیلان چقدر است؟
قیمت بنتلی 2024 به تومان (لیست قیمت محصولات بنتلی)

ثبت نظر شما