معرفی کامل شرکت میتسوبیشی (Mitsubishi) + تاریخچه
میتسوبیشی، (三菱グループ) شرکت خوشهای ژاپنی است، که مالکیت شمار زیادی از شرکتهای فعال در صنایع مختلف را برعهده دارد.شرکت میتسوبیشی در ابتدا در قالب یک شرکت حملونقل، توسط ایوازاکی یاتارو (۱۸۳۴-۱۸۸۵) در سال ۱۸۷۰ تاسیس شد. میتسوبیشی به معنای سه لوزی (الماس) است.
هماکنون شرکتهای تابعه میتسوبیشی، در عرصههای معدن، کشتیسازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، صنعت خودروسازی، املاک و مستغلات ، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت مینمایند.
از شرکتهای زیرمجموعه میتسوبیشی میتوان به: گروه مالی میتسوبیشی یوافجی، میتسوبیشی کورپوریشن، صنایع سنگین میتسوبیشی، نیکون، شرکت آساهی گلس، نیپون اویل، میتسوبیشی الکتریک، میتسوبیشی کمیکال، جیاکس هولدینگز، میجی یاسودا لایف، میتسوبیشی استیت، توکیو مارین، میتسوبیشی پیپر، چیودا کورپوریشن، کیرین، میتسوبیشی فیزو، میتسوبیشی متریالز، نیپون یوسن، میتسوبیشی لجستیک و میتسوبیشی موتورز اشاره کرد.
خودروهای این شرکت دارای شهرت جهانی است و لنسر، پاجرو و گالانت آن مشخص و شناخته شده تر از بقیه هستند. در طول جنگ جهانی دوم، هواپیماهای میتسوبیشی زیر نظر Jiro Horikoshi ساخته میشد.
شرکت میتسوبیشی در جریان جنگ جهانی دوم از اسرای نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به عنوان نیروی کار اجباری استفاده میکرد.
Mitsubishi Motors
Yatarō Iwasaki, the founder of Mitsubishi.
میتسوبیشی موتورز قسمتی از یک کمپانی بزرگ صنعتی به نام Mitsubishi است که به تولید اتومبیل و موتور میپردازد، دفتر مرکزی آن در منطقه Minato شهر توکیو واقع شده، در سال ۲۰۱۱ میتسوبیشی موتورز ششمین تولیدکننده اتومبیل در ژاپن و شانزدهمین در دنیا شد. این شرکت همچنین بخشی از Mitsubishi Keiretsu که بزرگترین گروه صنعتی در ژاپن است، را تشکیل میدهد (Keiretsu نوعی سیستم اقتصادی در ژاپن است که در این سیستم چند کمپانی سهام و روابط اقتصادیشان را با هم تبادل میکنند و نوعی گروه اقتصادی غیر رسمی را به وجود میآورند). این کمپانی در سال ۱۹۷۰ به عنوان شاخهای از شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به صورت رسمی شروع به کار کرد.
منشا خودروهای میتسوبیشی به سال ۱۹۱۷ بر میگردد، زمانی که شرکت کشتیسازی میتسوبیشی مدل A را معرفی کرد، مدل A اولین خودرو تولیدی به صورت سری ژاپن بود، یک سدان هفت نفره کاملا دستساز که بر پایه Fiat Tipo 3 طراحی شده بود و نسبت به رقبای آمریکایی و اروپایی که تولید انبوه میشدند، بسیار گران قیمت بود، این مدل در سال ۱۹۲۱ بعد از این که فقط ۲۲ عدد از آن تولید شده بود، متوقف شد.
بعد از اتمام جنگ جهانی دوم این کمپانی دوباره به تولید خودرو روی آورد، با این حال Zaibatsu ها ( جمعهای خانوادگی که صنایع ژاپن را کنترل میکردند.) توسط نیروهای متحدین در سال ۱۹۵۰ منحل شدند و بدین ترتیب شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به ۳ شرکت ناحیهای کوچکتر تبدیل شد، صنایع سنگین غرب ژاپن، صنایع سنگین مرکزی ژاپن و صنایع سنگین شرق ژاپن که هر کدام از این کمپانی ۳ در زمینه توسعه موتور خودرو فعالیت داشتند. این سه شرکت در طول فعالیت خود اقدام به واردات خودروهای خارجی کردند تا این که در ابتدای سال ۱۹۶۰ چرخدندههای اقتصاد ژاپن سرعت گرفتند و تقاضا برای خودروی خانوادگی روز به روز افزایش پیدا کرد، شرکت صنایع سنگین مرکزی ژاپن که با نام صنایع سنگین Shin Mitsubishi شناخته میشد مدل Mitsubishi 500 که یک سدان تولید انبوه شده را، برای پاسخ به تقاضا را عرضه کرد. در ادامه مدلهای Minica kei و Colt 1000 در ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ معرفی کرد و در سال ۱۹۶۴ بزرگترین مدل سدان خود با نام Mitsubishi Debonair را که جزو خودروهای لوکس طبقه بندی میشد، معرفی کرد، این سه شرکت در سال ۱۹۶۴ به یکدیگر پیوستند و صنایع سنگین میتسوبیشی را پدید آوردند.
در طی ۳ سال تولید این کمپانی به سالیانه ۷۵۰۰۰ دستگاه رسید و بعد از معرفی موفق اولین Mitsubishi Galant در سال ۱۹۶۹ مدیران شرکت به این نتیجه رسیدند که شرکتی که تمرکز آن فقط بر روی تولید خودرو است تاسیس باید شود و این امر در ۲۲ آپریل ۱۹۷۰ با نام میتسوبیشی موتورز تحت رهبری Tomio Kubo، مهندس موفق شاخه هواپیما، محقق شد.
لوگو میتسوبیشی موتورز، همان سه الماس قرمز معروف که در بین بیش از ۴۰ شرکت زیرمجموعه میتسوبیشی مشترک است، توسط Iwasaki Yatarō، موسس میتسوبیشی انتخاب شد، Mitsubishi، کلمهای ترکیبی از ۲ واژه Mitsu به معنی “سه” و Hishi به معنی “الماس” تشکیل شده است.
The Mitsubishi Group (三菱グループ Mitsubishi Gurūpu, also known as the Mitsubishi Group of Companies or Mitsubishi Companies, and informally as the Mitsubishi Keiretsu) is a group of autonomous Japanese multinational companies in a variety of industries.
It is historically descended from the Mitsubishi zaibatsu, a unified company which existed from 1870, founded by Iwasaki Yatarō, to 1947 and was disbanded during the occupation of Japan following World War II. The former constituents of the company continue to share the Mitsubishi brand, trademark, and legacy. Although the group companies participate in limited business cooperation, most famously through monthly "Friday Conference" executive meetings, they are formally independent and are not under common control. The four main companies in the group are The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (the largest bank in Japan), Mitsubishi Corporation (a general trading company), Mitsubishi Electric and Mitsubishi Heavy Industries (a diversified manufacturing company).
History
The Mitsubishi company was established as a shipping firm by Yatarō Iwasaki (1834–1885) in 1870. In 1873, its name was changed to Mitsubishi Shokai. The name Mitsubishi (三菱) consists of two parts: "mitsu" meaning "three" and "hishi" (which becomes "bishi" under rendaku) meaning "water caltrop" (also called "water chestnut"), and hence "rhombus", which is reflected in the company"s logo. It is also translated as "three diamonds".
Mitsubishi was established in 1870, two years after the Meiji Restoration, with shipping as its core business. Its diversification was mostly into related fields. It entered into coal-mining to gain the coal needed for ships, bought a shipbuilding yard from the government to repair the ships it used, founded an iron mill to supply iron to the shipbuilding yard, started a marine insurance business to cater for its shipping business, and so forth. Later, the managerial resources and technological capabilities acquired through the operation of shipbuilding were utilized to expand the business further into the manufacture of aircraft and equipment. The experience of overseas shipping led the firm to enter into a trading business.
In 1881, the company bought into coal mining by acquiring the Takashima Mine, followed by Hashima Island in 1890, using the production to fuel their extensive steamship fleet. They also diversified into shipbuilding, banking, insurance, warehousing, and trade. Later diversification carried the organization into such sectors as paper, steel, glass, electrical equipment, aircraft, oil, and real estate. As Mitsubishi built a broadly based conglomerate, it played a central role in the modernization of Japanese industry.
In February 1921, the Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Company in Nagoya invited British Sopwith Camel designer Herbert Smith, along with several other former Sopwith engineers to assist in creating an aircraft manufacturing division. After moving to Japan, they designed the Mitsubishi 1MT, Mitsubishi B1M, Mitsubishi 1MF, and Mitsubishi 2MR.