ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی کامل برند خودروسازی لکسوس (لکسس Lexus)

معرفی کامل برند خودروسازی لکسوس (لکسس Lexus)

لکسوس، (Lexus) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس شرکت تویوتا را بر عهده دارد.

شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.

بنا نهاده ۱۹۸۹
بنیانگذاران ایجی تویودا
دفتر مرکزی ناگویا، آیچی، ژاپن
محدودهٔ فعالیت جهانی
افراد کلیدی

کیوتوکا ایسه
(مدیر عامل اجرایی)
مارک تمپلین
(مدیرعامل لکسوس آمریکا)
محصولات خودرو
خودروهای لوکس
خدمات خدمات مالی
درآمد ۱۸٫۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
مالک تویوتا
وب‌گاه lexus.com

دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.

ریشه‌های تأسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا بمنظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال‌اس راه‌اندازی شد. معرفی کامل برند خودروسازی لکسوس (لکسس Lexus)
تاریخچه

پروژه اف۱

در سال ۱۹۸۳ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره وقت شرکت تویوتا، ایجی تویودا، جلسه‌ای فوق‌العاده با مدیران ارشد کمپانی تویوتا ترتیب داد و در آن جلسه از آنان پرسید، که آیا امکان دارد که تویوتا بتواند وارد کلاس خودروهای لوکس شده و با نام‌های بزرگ این کلاس رقابت کند؟! این پرسش تویوتا را وارد پروژه‌ای به نام اف۱ (فلگ‌شیپ ۱) کرد، که هدف آن، تولید خودرویی قابل رقابت با سایر اتومبیل‌های مطرح این کلاس بود.

محصول نهایی پروژه اف۱ خودروی لکسوس ال‌اس بود. ولی در پی موفقیت تویوتا در فروش دو مدل جدید تویوتا کریسیدا و تویوتا سوپرا، مجریان پروژه اف۱ توسعه این دو مدل را آغاز کردند. همچنین طراحان این پروژه بر روی توسعه دو مدل دیگر تویوتا کراون و تویوتا سده نیز شروع بکار نمودند.

در ماه مه سال ۱۹۸۵ تیمی از مهندسان پروژه اف۱ جهت توسعه طرح‌ها و مطالعات انجام شده و پیدا کردن نقطه شروع، به ایالات متحده سفر کردند و یک خانه در لاگونا بیچ، کالیفرنیا اجاره نمودند. در ژوئیه همان سال، ساخت اولین خودروی لکسوس در دستور کار قرار گرفت.

ماه مه سال بعد یعنی ۱۹۸۶ زمان تست اولین خودروی تولید شده توسط پروژه اف۱ در شبکه اتوبان‌های آلمان بود. در سپتامبر همان سال شروع گسترده تست خودروی ساخته شده، در خیابان‌های آمریکا شروع شد.
توسعه برند

در سال ۱۹۸۶ شرکت تبلیغاتی ساعتچی اند ساعتچی، که سال‌ها به‌عنوان آژانس تبلیغاتی، با شرکت تویوتا همکاری می‌کرد، به درخواست مدیریت تویوتا، یک تیم تخصصی جهت انتخاب نام برند، برای شرکت تولید خودروی لوکس، تشکیل داد.

از میان ۲۱۹ نام تجاری، در نهایت نام‌های وکترا، ورون، چاپارل، کالیبره و الکسیس برای شرکت جدید کاندید شدند و زمانی‌که نام الکسیس انتخاب شد، این موضوع که الکسیس ممکن است، برای نام خودرو مناسب نباشد، مطرح گردید و نهایتا با تغییر حرف لاتین یو بجای آی و تغییر حرف نخست یعنی؛ ای با ال (که از لاکچری به معنی لوکس گرفته شده بود) نام لکسوس تعیین گردید.

راه‌اندازی برند

در سال ۱۹۸۹ بعد از عملیاتی طولانی و گسترده با تلاش ۶۰ طراح، ۲۴ تیم مهندسی، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنیسین، ۲۲۰ نفر پشتیبانی، ۴۵۰ نمونه آزمایشی و صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار، اولین پروژه لکسوس با نام اف۱ و محصولی به نام لکسوس ال‌اس۴۰۰ و در نمایشگاه خودروی دیترویت و لوس آنجلس رونمایی شد و از سپتامبر همان سال، فروش خودروهای لکسوس آغاز گردید.

در ژانویه سال ۱۹۹۰ لکسوس ال‌اس۴۰۰ در بین ۱۰ خودروی برتر جهان قرار گرفت. از ماه ژوئن سال ۱۹۹۰ نیز خودروی لکسوس به طور رسمی در بازار خاورمیانه عرضه گردید. محصولات کمپانی لکسوس که در ابتدا قرار بود نام «لکسیس» برای آن انتخاب شود، در بدو ورود خود به بازار ایالات متحده با یک اتفاق بزرگ روبه‌رو شدند.

هشت هزار خودروی لکسوس ال‌اس ورودی به ایالات متحده آمریکا در قسمت کنترل کروز خود مشکل پیدا کردند، که این شرکت را در ابتدای فعالیتش رو در روی دادگاه‌های استیناف در ایالات متحده آمریکا قرار داد. این اتفاق می‌توانست کار لکسوس را نیامده تمام کند. اما مدیران لکسوس از این اتفاق در ابتدای کار خود، یک تبلیغ استثنایی برای خود ساختند و با عرضه یک سرویس فوق‌العاده و متفاوت، تمامی نگاه‌ها را به سوی خود جلب کردند.

لکسوس در اولین سال حضور خود در ایالات متحده آمریکا بیش از ۵۰ هزار دستگاه فروخت و در سال ۱۹۹۶ به مجموع فروش نیم میلیون دستگاه در عرض هفت سال حضورش در آمریکا دست یافت.

لکسوس آرایکس نخستین خودرو شاسی بلندی بود، که توسط لکسوس در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد. با ورود مدل آرایکس به بازار، گروه جدیدی از اتومبیل به نام کراس اوور معرفی شد. مدل‌های لکسوس جی‌ایکس نیز از سال ۲۰۰۲ در ایالات متحده آمریکا عرضه شد.
معرفی کامل برند خودروسازی لکسوس (لکسس Lexus)
Lexus is the luxury vehicle division of Japanese car maker Toyota. The Lexus marque is marketed in more than 70 countries and territories worldwide and has become Japan"s largest-selling make of premium cars. It has ranked among the 10 largest Japanese global brands in market value. Lexus is headquartered in Nagoya, Japan. Operational centers are located in Brussels, Belgium and the U.S. in Plano, Texas.

Lexus originated from a corporate project to develop a new premium sedan, code-named F1, which began in 1983 and culminated in the launch of the Lexus LS in 1989. Subsequently, the division added sedan, coupé, convertible and SUV models. Lexus did not exist as a brand in its home market until 2005, and all vehicles marketed internationally as Lexus from 1989 to 2005 were released in Japan under the Toyota marque and an equivalent model name. In 2005, a hybrid version of the RX crossover debuted and additional hybrid models later joined the division"s lineup. Lexus launched its own F marque performance division in 2007 with the debut of the IS F sport sedan, followed by the LFA supercar in 2009.

Lexus vehicles are largely produced in Japan, with manufacturing centered in the Chūbu and Kyūshū regions, and in particular at Toyota"s Tahara, Aichi, Chūbu and Miyata, Fukuoka, Kyūshū plants. Assembly of the first Lexus built outside the country, the Ontario, Canada–produced RX 330, began in 2003. Following a corporate reorganization from 2001 to 2005, Lexus began operation of its own design, engineering and manufacturing centers.

Since the 2000s, Lexus has increased sales outside its largest market, the United States. The division inaugurated dealerships in Japan"s domestic market in 2005, becoming the first Japanese premium car marque to launch in its country of origin. The brand was introduced in Southeast Asia, Latin America, Europe and other regions. The division"s lineup also reflects regional differences for model and powertrain configurations.

History

1980s: The F1 project

The brand was created around the same time as Japanese rivals Nissan and Honda developed their Infiniti and Acura premium brands. The Japanese government imposed voluntary export restraints for the U.S. market, so it was more profitable for Japanese automakers to export more expensive cars to the U.S.

In 1983, Toyota chairman Eiji Toyoda issued a challenge to build the world"s best car. The project, code-named F1 (“Flagship One”) developed the Lexus LS 400 to expand Toyota’s product line in the premium segment. The F1 project followed the Toyota Supra sports car and the premium Toyota Mark II models. Both the Supra and Mark II were rear-wheel drive cars with a powerful 7M-GE or 7M-GTE inline-six engine. The largest sedan Toyota built at the time was the limited-production, 1960s-vintage Toyota Century, a domestic, hand-built limousine, and V8-powered model, followed by the inline-six-engined Toyota Crown premium sedan. The Century was conservatively styled for the Japanese market and along with the Crown not slated for export after a restyle in 1982. The F1 designers targeted their new sedan at international markets and began development on a new V8 engine.

Car front view, halfway lit, with 15 champagne glasses stacked on the hood to form a triangle.

Japanese manufacturers exported more expensive models in the 1980s due to voluntary export restraints negotiated by the Japanese government and U.S. trade representatives that restricted mainstream car sales. In 1986, Honda launched its Acura marque in the U.S., influencing Toyota"s plans for a luxury division. The initial Acura model was an export version of the Honda Legend, itself launched in Japan in 1985 as a rival to the Toyota Crown, Nissan Cedric/Gloria and Mazda Luce. In 1987, Nissan unveiled its plans for a premium brand, Infiniti, and revised its Nissan President sedan in standard wheelbase form for export as the Infiniti Q45, which it launched in 1990. Mazda began selling the Luce as the Mazda 929 in North America in 1988 and later began plans to develop an upscale marque to be called Amati, but its plans did not come to fruition.

Toyota researchers visited the U.S. in May 1985 to conduct focus groups and market research on luxury consumers. During that time, several F1 designers rented a home in Laguna Beach, California to observe the lifestyles and tastes of American upper class consumers. Meanwhile, F1 engineering teams conducted prototype testing on locations ranging from the German autobahn to U.S. roads. Toyota’s market research concluded that a separate brand and sales channel were needed to present its new sedan, and plans were made to develop a new network of dealerships in the U.S. market.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
ارزانترین ماشین دبی به تومان چقدر است؟ (لیست قیمت 2024)
لیست آپارتمان‌های ۵ میلیارد تومانی در تهران (جدول بهار 2024)
قیمت خانه در عمان چقدر است؟ (قیمت ویلا در عمان به تومان)
مالیات خودرو وارداتی در ۱۴۰۳ (لیست خودروهای شامل مالیات)
قیمت محصولات فورد 2024 به تومان (قیمت شاسی بلند آمریکایی Ford)
پرفروش ترین گوشی‌های سال 1403 (لیست 10 گوشی پرفروش امسال)
قیمت تارا و دنا پلاس چقدر افزایش یافت؟
قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار (قیمت SLX به 520 میلیون رسید)
قیمت یک شب اجاره ویلا در مازندران و گیلان چقدر است؟
قیمت بنتلی 2024 به تومان (لیست قیمت محصولات بنتلی)

ثبت نظر شما