ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی شرکت خودروسازی هوندا (Honda Motor) + تاریخچه

معرفی شرکت خودروسازی هوندا (Honda Motor) + تاریخچه

هوندا، (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود.

شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می‌باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون‌سوز جهان، شناخته می‌شود.

هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه‌های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایق‌های موتوری، پمپ‌های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت‌های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه‌اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.

در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.

بنیانگذاران سوییشیرو هوندا
دفتر مرکزی ژاپن میناتو، توکیو، ژاپن
محدودهٔ فعالیت جهانی
مدیر عامل تاکانوبا ایتو
محصولات خودرو
موتورسیکلت
وسیله نقلیه تجاری
اسکوتر
ژنراتورهای الکتریکی
قایق موتوری
تجهیزات رباتیک
هواپیمای جت و موتور جت
پمپ‌های آب

سود ناخالص 503.3 میلیارد ین (2016)
سود خالص 344.5 میلیارد ین (2016)
مجموع دارایی 14.60 ¥ تریلیون ین (2016)
کارکنان 208,399 نفر (2016)

شرکت‌های وابسته اکیورا، هواپیمایی هوندا، هونداجت
وب‌گاه www.honda.com

هوندا
تاریخچه

سوییشیرو هوندا یک مکانیک بود، که پس از کار کردن در آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستون‌های مختص خود را، در سال ۱۹۳۸ تولید کند. او سعی کرد آنها را به تویوتا بفروشد، در حالیکه اولین طرح وی از طرف آنها رد شده بود. پس از دو سال مطالعه و کار بیشتر بر روی طرح خود، هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد نماید.

همکاری او با تویوتا تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت، ولی در جنگ پیستون تولیدی هوندا کاملاً از بین رفت. پس از جنگ سویچیرو با باقی‌مانده بازار خود در ژاپن یک کمپانی جدید بنا کرد. با وجود مشکلات شدید مالی، به دلیل نیاز شدید در آن زمان به وسایل حمل و نقل، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت و بسیار اولیه موتوری را تولید کرد. وی نام کمپانی خود را «هوندا گیکن کوگیو کابوشی کایشا» به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا نهاد.

با وجود اسم پر مسما اولین محصولش یک کابین کوچک و ساده چوبی بود و در واقع چیزی بیشتر از یک دوچرخه موتوردار عرضه نمی‌کرد. کمپانی رسمی موتوری هوندا به نام و بطوری رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد. هوندا در ادامه کار خود تولیدات قایق موتوری و موتورسیکلت آغاز کرد و بدین ترتیب مشکلات مالی ناشی از جنگ را روز به روز برطرف نمود. اولین موتورسیکلت هوندا که برای فروش عرضه شد هوندا مدل-ای در سال ۱۹۴۷ (یک سال قبل از تاسیس رسمی کمپانی) بود.

البته اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که هوندا مدل-دی نام داشت. سال ۱۹۵۸ سال تاسیس کمپانی آمریکایی هوندا بود و یک سال بعد اولین محصول خود یعنی هوندا هندا سی۱۰۰ سوپر کاب را وارد بازار کرد. این مدل با حدود ۳۰ میلیون دستگاه فروش، رکورد بهترین فروش تاریخ وسایل نقلیه را به خود اختصاص داد.

شرکت هوندا در سیر تکاملی خود در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیل‌سازی نیز امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونه‌های اتومبیل جاده‌ای هوندا تولید شد. البته بیشتر بر مبنای بازار ژاپن بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل هوندا تی۳۶۰ در سال ۱۹۶۳ و در واقع یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سی‌سی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شد.

دو ماه بعد اولین محصول رسمی هوندا با عنوان هوندا اس۵۰۰ ساخته شد که یک رودستر ۲ درب با یک پیشرانه ۴۹۲ سی سی بود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و با خط قرمز جالب ۹۵۰۰ دور در دقیقه با یک گیربکس ۴ دنده عرضه گردید. آقای هوندا تجربه و دانش وسیع خود را در زمینه موتورسیکلت به کار گرفت و در تولید اتومبیل‌های خود تا حد زیادی مورد استفاده قرار داد.

بعدها تلاش‌های بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا صورت پذیرفت. البته اتومبیل‌های کوچک هوندا که بیشتر برای ژاپنی‌ها طراحی شده بود، در بازار غرب چندان مورد استقبال قرار نگرفت، ولی بعدها آکیورا (اتومبیل‌های پیشرفته هوندا که با این مارک در آمریکای شمالی و چین عرضه می‌شود) تحولی در تولید اتومبیل‌های لوکس هوندا ایجاد کرد.

در سال‌های اخیر تاکید هوندا بر سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخش‌های استاندارد امنیت در حد خودروهای روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسه‌های هوای روبرو، کیسه‌های هوای طرفین و ترمزهای ضد بلوکه را در مدل‌های جدید خود منظور کرده است.

شعارهای تبلیغاتی

مشتری همیشه پادشاه است
متفاوت بودن، مشتری سالاری، خدمات خوب
خدمات را پیش از فروش باید آغاز کرد

تبلیغات

فعالیت تبلیغاتی محدودی در سال ۱۹۵۹ با دو منظور آغاز شد. آگهی‌های کوچک در مجلات ویژهٔ خرید و فروش درج شد. خوانندگان آگهی به فروشندگان محلی مراجعه می‌کردند تا از این نوع موتورسیکلت آگاه شوند. فروشندگان محلی با شنیدن تقاضای خوانندگان در جستجوی مشخصات موتورسیکلت برآمدند.

هوندا در نظر امریکایی‌ها زیبا جلوه کرد. مدیران بازاریابی و فروش به نمایشگاه‌های اتومبیل مراجعه کردند تا به مدت دو هفته سوپرکاب در گوشه‌ای از نمایشگاه جا گیرد. پس از دو هفته وقتی به سراغ نمایشگاه‌ها رفتند دریافتند پیش‌بینی اخیر آن درست است. صاحبان نمایشگاه برای معاملهٔ تعدادی سوپرکاب پیشنهاد خرید دادند. هوندا در این زمان توجه اساسی خود را به بخش خدمات معطوف کرد.

فلسفهٔ هوندا بر آن بود که خدمات خوب، کلید موفقیت درازمدت است. در نبود سیستم پخش لوازم یدکی، قطعات با هواپیما از ژاپن به امریکا ارسال می‌شد. فروشندگان در کوتاه‌مدت با بهره‌مندی از خدمات هوندا، بر اعتبار شرکت افزودند. ۵۰۰ نمایندهٔ فروش در سال ۱۹۶۱ توزیع و فروش وسیع هوندا را برعهده داشتند.

بهار سال ۱۹۶۳ هزینه تبلیغاتی هوندا ۵ میلیون دلار بود. کار تبلیغ موتورسیکلت‌های کوچک و بزرگ هوندا به گونه‌ای بود که بر هیچ‌یک از مصرف‌کنندگان تأثیری ناخوشایند نگذارد. در آگهی‌ها افرادی از طبقه متوسط نشان داده شدند که سوار بر هوندا هستند. این آگهی‌ها بر روی قشرهای وسیعی از جامعه آمریکا تأثیر گذاشت.

زمانی که هوندا به همراه شریک تجاری خود فوجی ساوا اولین خودروی هوندا را در ایالات متحده آمریکا طراحی و عرضه کرد، تصور این امر مشکل بود که این شرکت تا دو دهه قبل از آن اساساً هیچگونه خودرویی تولید نکرده است. اما امروزه بیش از نیمی از کارکنان آن، در ایالات متحده به موتورسیکلت‌سازی و خودروسازی مشغول هستند و در سال ۲۰۰۸، کارخانه خودروسازی دیگری نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو در سال در آن کشور افتتاح کرد.
اهداف

اهداف شرکت هوندا عبارت است از:

توجه و پاسخ دادن به نیازهای اجتماع
درک، توافق و تعهد و مشارکت کارکنان
به کارگیری مناسب منابع
بیشینه کردن منافع بالقوه

چشم انداز

شرکت هوندا چشم انداز خود را چنین تعریف کرده است: جامعه در اثر رهبری اجتماعی هوندا بهتر خواهد شد. مأموریت هوندا نیز عبارت است از: رفاه و غنای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جوامع از طریق مشارکت فردی و همکاری جمعی.
کارکنان

هنگامی که در ۱۹۷۹، هوندا اولین کارخانه خود را در آمریکا بنیاد نهاد، اولین شرکتی بود که مستقیماً نیروهای آمریکایی را به استخدام خود درآورد. هم اکنون از ۱۶۷ هزار نفر کارکنان شرکت، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا در حوزه موتورسیکلت و خودروسازی فعالیت دارند. ۲۷ هزار نفر از این افراد در حوزه تحقیق و توسعه مشغول هستند.
فروش

هوندا هم اکنون هشتمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۵، ۳٫۴۳۶٫۱۶۴ دستگاه خودرو یعنی ۳/۵ درصد تولید کل جهانی به هوندا اختصاص داشت. هوندا، پس از جنرال موتورز، تویوتا، دایملر کرایسلر، فورد و فولکس واگن، هفتمین خودروساز جهانی است که شرکت‌های نیسان، پژو، هیوندا، فیات، ب‌ام‌و، رنو، ولوو و سوزوکی را پشت سر خود دارد. هوندا با فروش حدود ۹۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۵ میلیارد دلاری در رتبه ۳۱ پانصد شرکت برتر جهانی قرار گرفته است.

۲۴ میلیارد دلار درآمد تخمینی شرکت هوندا در سال ۱۹۸۸ بود. شرکتی با ۶۶ کارخانه در ۳۵ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی فراورده‌های برتر خود را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش تولید و عرضه می‌کرد.
بازار ایالات متحده

سال ۱۹۵۹ هوندا محصولاتش را به ایالات متحده آمریکا صادر کرد. در سال ۱۹۶۰ شرکت هوندا عملاً وارد عرصه خودروسازی شد و خودروهایی را برای عرضه در بازارهای ژاپن و همچنین شرکت در مسابقات رالی تولید کرد.

سال ۱۹۷۳ خودروی هوندا سیویک را عرضه و تولید کرد، که این خودرو خیلی زود نظر مشتریان آمریکایی را به خود جلب کرد و سال ۱۹۸۰ خودروسازی هوندا توانست، نام قابل قبولی را برای خود انتخاب کند و جزو خودروسازان موفق دنیا قرار گیرد.

در سال ۱۹۸۹ هوندا توانست امتیاز برترین خودرو را در ایالات متحده آمریکا کسب کند. پس از آن، این شرکت خودروسازی محصولات مشهور و لوکس خود را نیز تحت برند آکیورا به بازارهای ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. هوندا در سال ۱۹۹۰ دست به نوآوری زد و از فناوری‌های جدید در حوزه خودرو استفاده کرد. این نوآوری‌ها در زمینه سیستم تنظیم و کنترل سرعت، ساختار آلومینیومی در بدنه، بهبود تجهیزات ایمنی و ساخت خودروهای برقی و الکتریکی را به دنبال داشت.

هوندا همچنین خطوط تولید خود را در کشورهای چین، پاکستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، برزیل، نیوزیلند، اندونزی، هند، ترکیه و تایلند راه‌اندازی و محبوبیت و شهرت زیادی کسب کرد. دو خودروی هوندا سیویک و هوندا آکورد مدت‌ها به عنوان پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در بازارهای مختلف بودند.

تا سال ۲۰۰۷ میزان تولیدات هوندا حدود ۶٫۴ میلیون واحد در سال رسید. اما سال ۲۰۱۰ این میزان به ۴٫۷ میلیون واحد کاهش یافت. همچنین از محصولات دیگر هوندا که در عرصه هوایی است، می‌توان هواپیمای اچ‌ای-۲۴۰ را نام برد. شرکت هوندا محصولات زیادی از جمله انواع خودرو و موتورسیکلت را نیز به مسابقات رالی فرستاد و موفقیت‌های زیادی را هم به دست آورد. سال ۱۹۹۹ هوندا اولین خودروی هیدروژنی خود را به بازار ایالات متحده آمریکا فرستاد و رفته رفته بخش عمده‌ای از بازار ایالات متحده آمریکا را تصاحب کرد.

سال ۲۰۰۸ خودروهای پیشرفته و مدرن هیدروژنی و الکتریکی را نیز عرضه کرد و سال ۲۰۱۰ سومین خودروی سوخت هیدروژنی هوندا به نام سی‌آر-زد را تولید و عرضه کرد و در تولید این نوع خودروها نیز پیشرو شد. هوندا پس از کسب موفقیت‌های پی‌درپی همچنان با تولید خودروهای پیشرفته جزو برترین خودروسازان ایالات متحده به شمار می‌رود.

موتورسیکلت هوندا

شرکت موتوری هوندا یک شرکت تولیدی، فنی و مهندسی در زمینه طراحی پیشرانه و فناوری‌های مختلف موتوری است که تمرکز اصلی این کمپانی بر تولید اتومبیل و موتورسیکلت می‌باشد. هوندا با تولید بیش از ۱۴ میلیون پیشرانه در سال، به عنوان بزرگترین تولید کننده پیشرانه در جهان به حساب می‌آید. به وجود آورنده این کمپانی، سویچیرو هوندا یک مکانیک بود که پس از کار کردن در آرت شوکای، توانست رینگ پیستون‌های مخصوص خود را، در سال ۱۹۳۸ تولید کند.

در حالی که اولین طرح وی در فروختن آن‌ها به تویوتا شکست خورد، ولی هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد کند که این قرارداد تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. پس از جنگ جهانی، وی یک کمپانی بزرگ بنا کرد. به دلیل مشکلات شدید مالی و نیاز شدید به وسایل نقلیه در آن زمان، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت را تولید کرد.

وی کمپانی خود را هوندا کیگن کوگیو کابوشی کایشا؛ به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا، نام نهاد. اولین محصول این شرکت که در ابتدا یک کابین کوچک و ساده چوبی بود، در فرم دوچرخه موتوردار به بازار عرضه شد. کمپانی رسمی موتوری هوندا به نام وی و به طور رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد.

بدین ترتیب بود که اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا، در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد، که دریم-دی تایپ نام داشت. کمپانی هوندا در سیر تکاملی خود و در پی موفقیت‌های چشمگیر در عرصه موتورسیکلت سازی بود، که تصمیم گرفت شانس خود را در اتومبیل سازی نیز، امتحان نماید.

خودروهای تولید شده
خودروهای سوپرمینی

هوندا لایف
هوندا زد
هوندا فیت
هوندا لوگو
هوندا اف‌سی‌ایکس چاریتی

خودروهای کامپکت

هوندا ان۳۶۰
هوندا امروز
هوندا سیویک
هوندا سیویک هیبرید
هوندا این‌سایت
هوندا ۱۳۰۰

خودروهای خانواده

هوندا انتگرا
هوندا اکورد

خودروهای شرکتی

هوندا لجند

خودروهای اسپورت‌کوپه

هوندا انتگرا
هوندا پرلود
هوندا سی‌آر-زد

خودروهای اسپورت-رودستر

هوندا بیت
هوندا اس۲۰۰۰
هوندا ان‌اس‌ایکس
هوندا سیویک سی آر ایکس دلسول

خودروهای مینی‌ون

هوندا اودیسه
هوندا استریم

خودروهای اس‌یووی

هوندا اچ‌آر-وی
هوندا سی‌آر-وی
لندروور دیسکاوری
هوندا المنت
ایسوزو ویزارد
آکیورا ام‌دی‌ایکس
هوندا ریج‌لاین

خودروهای نمایشی

هوندا اس۳۶۰

honda
Honda Motor Co., Ltd. is a Japanese public multinational conglomerate corporation primarily known as a manufacturer of automobiles, aircraft, motorcycles, and power equipment.

Honda has been the world"s largest motorcycle manufacturer since 1959, as well as the world"s largest manufacturer of internal combustion engines measured by volume, producing more than 14 million internal combustion engines each year. Honda became the second-largest Japanese automobile manufacturer in 2001. Honda was the eighth largest automobile manufacturer in the world behind Toyota, Volkswagen Group, Hyundai Motor Group, General Motors, Ford, Nissan, and Fiat Chrysler Automobiles in 2015.

Honda was the first Japanese automobile manufacturer to release a dedicated luxury brand, Acura, in 1986. Aside from their core automobile and motorcycle businesses, Honda also manufactures garden equipment, marine engines, personal watercraft and power generators, and other products. Since 1986, Honda has been involved with artificial intelligence/robotics research and released their ASIMO robot in 2000. They have also ventured into aerospace with the establishment of GE Honda Aero Engines in 2004 and the Honda HA-420 HondaJet, which began production in 2012. Honda has three joint-ventures in China (Honda China, Dongfeng Honda, and Guangqi Honda).

In 2013, Honda invested about 5.7% (US$6.8 billion) of its revenues in research and development. Also in 2013, Honda became the first Japanese automaker to be a net exporter from the United States, exporting 108,705 Honda and Acura models, while importing only 88,357.

History

Throughout his life, Honda"s founder, Soichiro Honda, had an interest in automobiles. He worked as a mechanic at the Art Shokai garage, where he tuned cars and entered them in races. In 1937, with financing from his acquaintance Kato Shichirō, Honda founded Tōkai Seiki (Eastern Sea Precision Machine Company) to make piston rings working out of the Art Shokai garage. After initial failures, Tōkai Seiki won a contract to supply piston rings to Toyota, but lost the contract due to the poor quality of their products. After attending engineering school without graduating, and visiting factories around Japan to better understand Toyota"s quality control processes, by 1941 Honda was able to mass-produce piston rings acceptable to Toyota, using an automated process that could employ even unskilled wartime laborers.:16–19

Tōkai Seiki was placed under control of the Ministry of Commerce and Industry (called the Ministry of Munitions after 1943) at the start of World War II, and Soichiro Honda was demoted from president to senior managing director after Toyota took a 40% stake in the company. Honda also aided the war effort by assisting other companies in automating the production of military aircraft propellers. The relationships Honda cultivated with personnel at Toyota, Nakajima Aircraft Company and the Imperial Japanese Navy would be instrumental in the postwar period. A US B-29 bomber attack destroyed Tōkai Seiki"s Yamashita plant in 1944, and the Itawa plant collapsed in the 13 January 1945 Mikawa earthquake, and Soichiro Honda sold the salvageable remains of the company to Toyota after the war for ¥450,000, and used the proceeds to found the Honda Technical Research Institute in October 1946.

With a staff of 12 men working in a 16 m2 (170 sq ft) shack, they built and sold improvised motorized bicycles, using a supply of 500 two-stroke 50 cc Tohatsu war surplus radio generator engines. When the engines ran out, Honda began building their own copy of the Tohatsu engine, and supplying these to customers to attach to their bicycles. This was the Honda A-Type, nicknamed the Bata Bata for the sound the engine made. In 1949, the Honda Technical Research Institute was liquidated for ¥1,000,000, or about US$5,000 today; these funds were used to incorporate Honda Motor Co., Ltd. At about the same time Honda hired engineer Kihachiro Kawashima, and Takeo Fujisawa who provided indispensable business and marketing expertise to complement Soichiro Honda"s technical bent. The close partnership between Soichiro Honda and Fujisawa lasted until they stepped down together in October 1973.

The first complete motorcycle, with both the frame and engine made by Honda, was the 1949 D-Type, the first Honda to go by the name Dream. Honda Motor Company grew in a short time to become the world"s largest manufacturer of motorcycles by 1964.

The first production automobile from Honda was the T360 mini pick-up truck, which went on sale in August 1963. Powered by a small 356-cc straight-4 gasoline engine, it was classified under the cheaper Kei car tax bracket. The first production car from Honda was the S500 sports car, which followed the T360 into production in October 1963. Its chain-driven rear wheels pointed to Honda"s motorcycle origins.

Over the next few decades, Honda worked to expand its product line and expanded operations and exports to numerous countries around the world. In 1986, Honda introduced the successful Acura brand to the American market in an attempt to gain ground in the luxury vehicle market. The year 1991 saw the introduction of the Honda NSX supercar, the first all-aluminum monocoque vehicle that incorporated a mid-engine V6 with variable-valve timing.

CEO Tadashi Kume was succeeded by Nobuhiko Kawamoto in 1990. Kawamoto was selected over Shoichiro Irimajiri, who oversaw the successful establishment of Honda of America Manufacturing, Inc. in Marysville, Ohio. Both Kawamoto and Irimajiri shared a friendly rivalry within Honda, and Irimajiri would resign in 1992 due to health issues.

Following the death of Soichiro Honda and the departure of Irimajiri, Honda found itself quickly being outpaced in product development by other Japanese automakers and was caught off-guard by the truck and sport utility vehicle boom of the 1990s, all which took a toll on the profitability of the company. Japanese media reported in 1992 and 1993 that Honda was at serious risk of an unwanted and hostile takeover by Mitsubishi Motors, who at the time was a larger automaker by volume and flush with profits from their successful Pajero and Diamante.

Kawamoto acted quickly to change Honda"s corporate culture, rushing through market-driven product development that resulted in recreational vehicles such as the first generation Odyssey and the CR-V, and a refocusing away from some of the numerous sedans and coupes that were popular with Honda"s engineers but not with the buying public. The most shocking change to Honda came when Kawamoto ended Honda"s successful participation in Formula One after the 1992 season, citing costs in light of the takeover threat from Mitsubishi as well as the desire to create a more environmentally-friendly company image.

Later, 1995 gave rise to the Honda Aircraft Company with the goal of producing jet aircraft under Honda"s name.

On 23 February 2015, Honda announced that CEO and President Takanobu Ito would step down and be replaced by Takahiro Hachigo by June; additional retirements by senior managers and directors were expected.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
ارزانترین ماشین دبی به تومان چقدر است؟ (لیست قیمت 2024)
لیست آپارتمان‌های ۵ میلیارد تومانی در تهران (جدول بهار 2024)
قیمت خانه در عمان چقدر است؟ (قیمت ویلا در عمان به تومان)
مالیات خودرو وارداتی در ۱۴۰۳ (لیست خودروهای شامل مالیات)
قیمت محصولات فورد 2024 به تومان (قیمت شاسی بلند آمریکایی Ford)
پرفروش ترین گوشی‌های سال 1403 (لیست 10 گوشی پرفروش امسال)
قیمت تارا و دنا پلاس چقدر افزایش یافت؟
قیمت انواع پژو ۴۰۵ در بازار (قیمت SLX به 520 میلیون رسید)
قیمت یک شب اجاره ویلا در مازندران و گیلان چقدر است؟
قیمت بنتلی 2024 به تومان (لیست قیمت محصولات بنتلی)
مجید - دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

سلام خوب بود این اطلاعات من یک هوندا سی آر وی 2007 دارم لطفا راهنمایی کنید لوازم یدکی شو کجا پیدا کنم

ثبت نظر شما