معرفی کامل اپلیکیشن محبوب اینستاگرام (Instagram) + تاریخچه
اینستاگرم یا اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.
* بنیانگذاران اینستاگرام.
زمینه فعالیت : عکاسی
صنعت نرمافزار موبایل
بنا نهاده ۲۰۱۰
بنیانگذاران کوین سیستروم، مایک کرایگر
دفتر مرکزی سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
کارکنان ۱۴ (از تاریخ ژوئیه ۲۰۱۲)
مالک فعلی : فیسبوک
وبگاه instagram.com
تاریخچه (پیدایش و رشد)
اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچتیامال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو توسعه یافت. مایک کرایگر معتقد بود که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که قابلیتهای بیشتری میتواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.
نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راهاندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. اینستاگرام از طریق اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است. پشتیبانی این نرمافزار کاربردی برای آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و گوشیهای دارای سیستمعامل اندروید برقرار آیت. همچنین نرمافزار کاربردی شخص ثالث اینستاگرام برای بلکبری ۱۰ و گوشیهای سیمبیان نوکیا در دسترس است.
ارائه نسخهها
در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آیاواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار دانلود شد.
سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از طریق بروزر امکانپذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخههای آیاواس و اندروید محدودیتهایی داشت.
در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت عمومی منتشر شد.
خرید توسط فیسبوک
در مدت زمان بسیار کوتاهی این برنامه توانست سودآوری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا برای سرمایه گذاران داشته باشد. با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایه گذاران بیشتری تمایل به سرمایهگذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری نمود.
در سال ۲۰۱۳ رشد اینستاگرام ۲۳٪ بود در حالیکه فیسبوک به عنوان کمپانی مادر تنها ۳٪ رشد را تجربه کرد. گفته میشود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیسبوک بزرگتر خواهد شد. کوین سیستروم، از بنیانگذاران اینستاگرام و مدیرعامل شرکت فست میگوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود.
تغییرات
از زمان انتشار تا کنون این برنامه دو تغییر و بروزرسانی عمده و مهم داشته است که اولین تغییر در ماه مارس سال ۲۰۱۴ به منظور کاهش اندازه نسخه اندروید برنامه اینستاگرام به نصف و همچنین افزایش و بهبود کارایی و تقویت رابط کاربری انجام گرفت.
بروزرسانی دوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ انجام شد. این تغییر شامل افزودن حالت آفلاین و اعمال تغییرات در این حالت بود. بدین معنی که به محض آنلاین شدن کاربر، تمامی تغییرات و پردازشهای انجام شده در حالت آفلاین به صورت عمومی ثبت میشوند. برنامه اینستاگرام از آغاز تا کنون تغییرات فراوانی داشته است و به صورت پیوسته بروزرسانی میشود.
تأثیر بر سلامت روان
نتایج تازهترین پژوهش در بریتانیا نشان میدهند که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی بر سلامت جوانان را دارد. پس از آن اسنپچت، دومین شبکه اجتماعی مضر برای سلامت روان است. زیرا:
مانند اعتیاد دیگر چیزها حتی در مواقعی که کاربر از شبکههای اجتماعی متنفر است، نمیتواند آن را ترک کند.
از سوی دیگر، با وجود اینکه شبکههای اجتماعی میتوانند حافظه کاربران را تقویت کند، اما استفاده بیش از اندازه میتواند باعث تضعیف حافظه و کاهش تمرکز شود.
به دنبال مقایسه دائمی کاربر با دیگر کاربران، شبکههای اجتماعی بر اعتماد به نفس جوانان میتواند اثر مخربی داشته باشد. اگر مدام باشند.
در ایران
فیلترینگ هوشمند اینترنت روی اینستاگرام در ایران اجرا شده است.
Instagram is a mobile, desktop, and Internet-based photo-sharing application and service that allows users to share pictures and videos either publicly or privately. It was created by Kevin Systrom and Mike Krieger, and launched in October 2010 as a free mobile app exclusively for the iOS operating system. A version for Android devices was released two years later, in April 2012, followed by a feature-limited website interface in November 2012, and apps for Windows 10 Mobile and Windows 10 in April 2016 and October 2016 respectively.
Instagram lets registered users upload photos or videos to the service. Users can apply various digital filters to their images, and add locations through geotags. They can add hashtags to their posts, linking the photos up to other content on Instagram featuring the same subject or overall topic. Users can connect their Instagram account to other social media profiles, enabling them to share photos to those profiles as well. Originally, a distinctive feature of Instagram was its confining of photos to a square; this was changed in August 2015, when an update started allowing users to upload media at full size. In June 2012, an "Explore" tab was introduced, showing users a variety of media, including popular photos and photos taken at nearby locations, trending tags and places, channels for recommended videos, and curated content. Support for videos was originally launched in June 2013, and had a 15-second maximum duration and limited quality, with Instagram later adding support for widescreen and longer videos. Private messaging, called Instagram Direct, was launched with basic photo-sharing functionality in December 2013, and has gradually received major updates incorporating more features, most notably text support and "disappearing" photos. In August 2016, Instagram introduced a "Stories" feature, letting users add photos to a story, with the content disappearing after 24 hours. Instagram added live-video functionality to Stories in November 2016, augmented reality stickers in April 2017, and face filters in May 2017.
After its launch in 2010, Instagram rapidly gained popularity, with one million registered users in two months, 10 million in a year, and ultimately 700 million as of April 2017. Its users have uploaded over 40 billion photos to the service as of October 2015. As of April 2017, Instagram Direct has 375 million active users, while, as of June 2017, the Instagram Stories functionality has over 250 million active users. Instagram was acquired by Facebook in April 2012 for approximately US$1 billion in cash and stock. The popularity of Instagram has resulted in widespread community engagement, including dedicated "trends", in which users post specific types of photos on specific days of the week with a hashtag representing a common theme. Instagram has received positive reviews for its iOS app, and it has been named "one of the most influential social networks in the world". However, the company has been the subject of criticism, most notably for policy and interface changes, allegations of censorship, and illegal or improper content uploaded by users.